نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدر زاده, اعظمfa_IR
dc.contributor.authorتیرگری, بتولfa_IR
dc.contributor.authorعزیززاده فروزی, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorشفعیان, هاجرfa_IR
dc.contributor.authorودیعتی, بنت الهدیfa_IR
dc.contributor.authorسعید, اسمرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:53Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:53Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-28en_US
dc.date.submitted1398-04-07fa_IR
dc.identifier.citationحیدر زاده, اعظم, تیرگری, بتول, عزیززاده فروزی, منصوره, شفعیان, هاجر, ودیعتی, بنت الهدی, سعید, اسمر. (1398). تصورات یادگیری و عادت های مطالعه:‌ مقایسه دیدگاه دانشجویان استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 11(1), 12-22. doi: 10.22118/edc.2019.191973.1096fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.191973.1096
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_103846.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220249
dc.description.abstractتصورات یادگیری و روش­های مطالعه دانشجویان در یادگیری و پیشرفت تحصیلی آن‌ها و سرانجام سرنوشت شغلی آن‌ها نقش اساسی دارد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تصورات یادگیری و عادت­های مطالعه در دانشجویان با استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان علوم پزشکی کرمان در سال 1396 انجام گرفت. در این پژوهش توصیفی مقایسه‌ای 508 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرکت داشتند. به‌منظور دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه‌های تصورات یادگیری و عادت‌های مطالعه استفاده شد. اطلاعات پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 18، شاخص‌های مرکزی و پراکندگی و آزمون تی مستقل آنالیز شدند. سطح معناداری در این مطالعه 05/0 در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد در مقایسه تصورات یادگیری بین دو گروه از نظر آماری اختلاف معناداری وجود داشته است (001/0=P ) به‌طوری‌که تصورات یادگیری در دانشجویان استعداد درخشان بالاتر از سایر دانشجویان بوده است. در عادات مطالعه، در برخی ابعاد اختلاف آماری معناداری وجود داشته است (05/0P> ). با توجه به یافته‌های به­دست آمده ارزیابی تصورات یادگیری و عادات مطالعه در ابتدای ورود به دانشگاه برای کلیه دانشجویان می‌تواند کمک‌کننده باشد و مداخلاتی را جهت تعدیل و یا ارتقای تصورات یادگیری و عادات مطالعه کلیه دانشجویان صورت گیرد.fa_IR
dc.format.extent758
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.191973.1096
dc.subjectتصورات یادگیریfa_IR
dc.subjectعادت­ های مطالعهfa_IR
dc.subjectاستعدادهای درخشانfa_IR
dc.subjectکرمانfa_IR
dc.titleتصورات یادگیری و عادت های مطالعه:‌ مقایسه دیدگاه دانشجویان استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی رازی، مرکز تحقیقات پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی رازی، مرکز تحقیقات پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران، کرمان.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران، کرمان.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران، کرمان.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage12
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد