| dc.contributor.author | حیدر زاده, اعظم | fa_IR |
| dc.contributor.author | تیرگری, بتول | fa_IR |
| dc.contributor.author | عزیززاده فروزی, منصوره | fa_IR |
| dc.contributor.author | شفعیان, هاجر | fa_IR |
| dc.contributor.author | ودیعتی, بنت الهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعید, اسمر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:27:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:27:53Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:27:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:27:53Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-06-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-04-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حیدر زاده, اعظم, تیرگری, بتول, عزیززاده فروزی, منصوره, شفعیان, هاجر, ودیعتی, بنت الهدی, سعید, اسمر. (1398). تصورات یادگیری و عادت های مطالعه: مقایسه دیدگاه دانشجویان استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 11(1), 12-22. doi: 10.22118/edc.2019.191973.1096 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.191973.1096 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_103846.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220249 | |
| dc.description.abstract | تصورات یادگیری و روشهای مطالعه دانشجویان در یادگیری و پیشرفت تحصیلی آنها و سرانجام سرنوشت شغلی آنها نقش اساسی دارد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه در دانشجویان با استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان علوم پزشکی کرمان در سال 1396 انجام گرفت. در این پژوهش توصیفی مقایسهای 508 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرکت داشتند. بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامههای تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه استفاده شد. اطلاعات پس از جمعآوری با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 18، شاخصهای مرکزی و پراکندگی و آزمون تی مستقل آنالیز شدند. سطح معناداری در این مطالعه 05/0 در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد در مقایسه تصورات یادگیری بین دو گروه از نظر آماری اختلاف معناداری وجود داشته است (001/0=P ) بهطوریکه تصورات یادگیری در دانشجویان استعداد درخشان بالاتر از سایر دانشجویان بوده است. در عادات مطالعه، در برخی ابعاد اختلاف آماری معناداری وجود داشته است (05/0P> ). با توجه به یافتههای بهدست آمده ارزیابی تصورات یادگیری و عادات مطالعه در ابتدای ورود به دانشگاه برای کلیه دانشجویان میتواند کمککننده باشد و مداخلاتی را جهت تعدیل و یا ارتقای تصورات یادگیری و عادات مطالعه کلیه دانشجویان صورت گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 758 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.191973.1096 | |
| dc.subject | تصورات یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | عادت های مطالعه | fa_IR |
| dc.subject | استعدادهای درخشان | fa_IR |
| dc.subject | کرمان | fa_IR |
| dc.title | تصورات یادگیری و عادت های مطالعه: مقایسه دیدگاه دانشجویان استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی، مرکز تحقیقات سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی رازی، مرکز تحقیقات پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری مامایی رازی، مرکز تحقیقات پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران، کرمان. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران، کرمان. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران، کرمان. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 12 | |
| dc.citation.epage | 22 | |