• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 10, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 10, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی کاربرد رایانه در آموزش و موانع آن

    (ندگان)پدیدآور
    واررث وزیریان, سمانهنعمان اف, منصور
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    430.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر باهدف تعیین کیفیت زمینه استفاده از رایانه، میزان اثربخشی وهمچنین  موانع استفاده ازآن در فرایندیاددهی یادگیری ازدیدگاه معلمان انجام شد.این مطالعه غیرآزمایشی ،ازنوع توصیفی بود. جامعه آماری شامل تمامی معلمان مقطع متوسطه مدارس دولتی شهرتهران  منطقه 3 در سال تحصیلی 1391-1390 است حجم گروه نمونه 90 نفر بودکه باروش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته بامقیاس لیکرت و اعتبار 85/. استفاده گردید. همچنین داده ها با استفاده ازآزمونهای پارامتریک t تک گروهی، t مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه ،توکی و همبستگی پیرسون به وسیله  نرم افزار15 spssتحلیل شدند. نتایج نشان داد  که از نظر معلمان زمینه وبستر مناسبی جهت استفاده بهینه از رایانه در مدارس وجود ندارد، ولی در صورت مهیا شدن شرایط مطلوب،  میزان اثر بخشی آموزش با استفاده از رایانه در حد بالایی خواهد بود. معلمان موانع استفاده از رایانه را در حد بالایی گزارش نموده اند. بین نظر معلمان زن و مرد در مورد زمینه استفاده از رایانه، میزان اثربخشی رایانه  به عنوان واسطه آموزش و همچنین موانع موجود در استفاده از رایانه  به عنوان واسطه آموزش، تفاوت معنی‌داری  دیده نشد. معلمانی که سابقه تدریس بیشتر ی داشته‌اند موانع موجود در بکارگیری رایانه  را به عنوان رسانه آموزشی به طور معناداری بیشتر از معلمان با سوابق تدریس کمتر ارزیابی نموده‌اند. معلمانی که دارای مدرک دکتری هستند زمینه استفاده از رایانه  در مدارس را در سطح مطلوب‌تری ارزیابی نموده‌اند، همچنین ایشان میزان اثربخشی رایانه را به عنوان واسطه آموزش، نسبت به سایر معلمان در حد بالاتری ارزیابی نموده‌اند.
    کلید واژگان
    فناوری اطلاعات
    رایانه
    آموزش
    دانش آموزان
    معلمان

    تاریخ نشر
    2019-07-23
    1398-05-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه علوم تربیتی، دانشگاه صدرالدین عینی، دوشنبه، تاجیکیستان.
    عضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آموزگاری صدرالدین عینی (پداگوژی)، دوشنبه، تاجیکستان

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.92556
    http://journals.ajums.ac.ir/article_92556.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220245

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب