| dc.contributor.author | بیاتی, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی زاد, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | طاهری, عبدالمحمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:27:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:27:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:27:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:27:52Z | |
| dc.date.issued | 2019-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-07-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-04-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بیاتی, احمد, قاسمی زاد, علیرضا, طاهری, عبدالمحمد. (1398). بررسی علل بازدارنده اجرای مدیریت غیرمتمرکز در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان اصفهان با رویکرد نظریه داده بنیاد. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 10, 67-78. doi: 10.22118/edc.2019.91022 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.91022 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_91022.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220241 | |
| dc.description.abstract | هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل بازدارنده اجرای مدیریت غیرمتمرکز در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان اصفهان با رویکرد نظریه داده بنیاد است. با وجود آن که درباره اهمیت شناسایی عوامل بازدارنده اجرای مدیریت غیرمتمرکز در نهاد آموزش و پرورش به عنوان یکی از سازمان های مهم و حیاتی در جامعه، توافق کلی وجود دارد، اما الگویی که به صورت یکپارچه به این موانع بپردازد؛ ارائه نگردیده و تبیین نظری روشنی صورت نگرفته است با عنایت به نقش محوری آموزش و پرورش در جامعه، پژوهش حاضر در پی شناسایی عوامل بازدارنده اجرای مدیریت غیرمتمرکز در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان اصفهان است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام گرفته است. ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختار یافته بوده و به منظور گردآوری اطلاعات، با به کارگیری روش نمونه گیری هدفمند با 35 نفر از خبرگان آشنا به مباحث آموزش و پرورش و مدیریت آموزشی، مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. بر اساس آن، مدل کیفی پژوهش راحی شد. نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده استخراج بالغ بر 125 کد باز یا مفهوم اولیه از مصاحبه ها و نیز احصاء 35 مفهوم و 5 مقوله است که در قالب مدل عوامل بازدارنده اجرای مدیریت غیرمتمرکز ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان اصفهان قرار گرفت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 452 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.91022 | |
| dc.subject | مدیریت غیرمتمرکز | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | کدگذاری | fa_IR |
| dc.subject | نظریه داده بنیاد | fa_IR |
| dc.title | بررسی علل بازدارنده اجرای مدیریت غیرمتمرکز در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های غرب استان اصفهان با رویکرد نظریه داده بنیاد | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری،گروه مدیریت آموزشی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی،کازرون، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی، کازرون، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی، گروه مدیریت آموزشی، واحد کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی،کازرون، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 78 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-9370-3228 | |