نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمادی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorفقیهی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسیفی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorناطقی, فائزهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:51Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:51Z
dc.date.issued2019-07-23en_US
dc.date.issued1398-05-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-03en_US
dc.date.submitted1398-03-13fa_IR
dc.identifier.citationحمادی, حمید, فقیهی, علیرضا, سیفی, محمد, ناطقی, فائزه. (1398). بررسی مناسب ترین مدلهای توسعه آموزش دوزبانگی از دیدگاه اساتید دانشگاه. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 10, 44-53. doi: 10.22118/edc.2019.91019fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.91019
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_91019.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220239
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی استراتژی‌های دوزبانگی و تعیین مدل مناسب آموزش دوزبانگی در نظام تعلیم و تربیت ایران است. است. روش تحقیق در این پژوهش ترکیبی از نوع متوالی-اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دو جامعه است. جامعه اول تحقیق منابع (مکتوب) و جامعه دوم تحقیق شامل دو زیرجامعه اساتید دانشگاه‌ می باشند. ابزارهای مورد استفاده فیش برداری و پرسشنامه هستند. یافته های پژوهش نشان داد که استراتژی‌های دوزبانه شدن، تابع سه مدل الف: زبان‌آموزی طبیعی ب: زیان‌آموزی هدایت‌شده و ج: کسب خودبخودی است. مشاهده رتبه مدل‌های آموزش دوزبانه از دیدگاه اساتید دانشگاه نشان می دهد که روش آموزش زبان مبتنی بر محتوا بالاترین رتبه را کسب کرده و بعد از آن روش رشدی قرار دارد و در رتبه سوم روش چند زبانه قرارگرفته است. رتبه بندی روش های بعدی به ترتیب عبارتند از روش دوسویه ، روش نگهداشت ، روش پرستیژ ، روش غوطه ورسازی ، روش انتقالی و در پایان روش تجدید حیات قرار گرفته است. در این میان مقایسه دیدگاه اساتید دانشگاه به تفکیک رشته تحصیلی نشان می‌دهد اساتید رشته علوم تربیتی در مقایسه با سایر اساتید اعتقاد بیشتری به کاربرد روش دوسویه دارند.fa_IR
dc.format.extent469
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22118/edc.2019.91019
dc.subjectدوزبانگیfa_IR
dc.subjectآموزش دوزبانهfa_IR
dc.subjectاستراتژی‌های دوزبانگیfa_IR
dc.titleبررسی مناسب ترین مدلهای توسعه آموزش دوزبانگی از دیدگاه اساتید دانشگاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی ، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی ، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.spage44
dc.citation.epage53
nlai.contributor.orcid0000-0001-9465-0968


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد