• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تولید نرم‌افزار آموزشی مهارت‌های بالینی ویژة دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی به شیوة چندرسانه‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    رخ افروز, داریوشصیادی, نداحکیم, اشرف الساداتطلایی, طاهرهاولی پور, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    250.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از وسایل کمک آموزشی که در آموزش می‌توان مورد استفاده قرارداد ویدیو است. امروزه استفاده از وسایل آموزشی چندرسانه‌ای نقش مهمی در یادگیری ایفا می‌کند. پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی میزان یادگیری دانشجویان در آشنایی با مهارت‌های بالینی از طریق تدریس به روش پرسش و پاسخ و توضیحی، و آموزش از طریق فیلم ویدیویی طراحی گردید. در این مطالعه 100 دانشجو در رشته‌های پرستاری (80 نفر) و فوریت‌های پزشکی (20 نفر) به مدت یک نیمسال تحصیلی تحت آموزش با روش پرسش و پاسخ و توضیحی به همراه فیلم ویدیویی قرار گرفتند. سپس میزان رضایت دانشجویان با استفاده از پرسش‌نامه، و میزان یادگیری به کمک ارزشیابی تحصیلی در پایان ترم بررسی شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان داد که میزان رضایت از این روش آموزشی در بین دانشجویان 80% و پیشرفت یادگیری40 % بود. همچنین دانشجویان در این روش، مفاهیم درسی را به صورت معنادار آموخته بودند (01/0 = P) و کارایی بهتری در انجام مهارت داشتند. می‌توان از آموزش چندرسانه‌ای به همراه دیگر روش‌های تدریس برای بهبود روند آموزش و افزایش میزان رضایت در بین یادگیرندگان از طریق یادگیری معنی دار بهره جست، و به این شیوه کارآیی دانشجویان را در انجام این مهارت‌های بالینی مهم افزایش داد.
    کلید واژگان
    نرم‌افزار
    مهارت بالینی
    دانشجو
    آموزش چندرسانه‌ای

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-04-21
    1390-02-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشکدة پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    عضو هیئت علمی دانشکدة پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    عضو هیئت علمی دانشکدة پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    کارشناس EDC ، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ایران
    عضو هیئت علمی دانشکدة پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_90587.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220228

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب