• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر به‌کارگیری برخی از شیوه‌های نوین آموزش (تفکر انتقادی، الگوی حل مسأله، گروه‌های کوچک، مشارکت گروهی) در ارائه‌ی کنفرانس فراگیران رشته‌ی روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    فخری, احمدپاک سرشت, سیروسبوستانی, حاتمخدادادی, نگارحق دوست, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    238.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از آنجایی که هر نوع آموزشی، یادگیری به دنبال ندارد، در این زمینه مطالعه و پژوهش‌های زیادی صورت گرفته و راه‌کارهایی برای اثربخشی آموزش پیشنهاد شده است. این پژوهش بر روی کلیه‌ی فراگیران رشته‌ی روان‌پزشکی انجام شده است. فراگیران رشته‌ی روان‌پزشکی که شامل اینترن‌ها و دستیاران سطوح مختلف تحصیلی بودند، به گروه‌های کوچک تقسیم شدند و با توجه به توانایی، تجربه و معلومات هر یک از آن‌ها، مباحثی که قرار بود در طی دوره سه ماهه ارائه گردد در اختیار آن‌ها قرار گرفت. پس از آن، نظرسنجی از آنان در خصوص نحوه‌ی آموزش ارائه شده، صورت پذیرفت. اکثریت آزمودنی‌ها بر این باور بودند که این شیوه‌ی آموزشی باعث ارتقای کیفیت و سرعت در آموزش می‌شود و از اینکه نقش فعال‌تری نیز به آن‌ها داده شده است، احساس ارزشمندی و رضایت بیشتری دارند. همچنین با توجه به این که به هر یک از فراگیران پس‌خوراند مناسب داده شده بود و توانسته بودند از تجارب اساتید بهره‌مند گردند، رضایت‌مندی بالایی داشتند. یادگیری اساساً ماهیتی علمی و پژوهشی دارد و کلاس درس، محلی است که باید فراگیران به شیوه‌ی علمی، مفاهیم را کشف کنند. باید در فرآیند تدریس فرصتی ایجاد شود تا فراگیران نحوه‌ی یادگیری را تمرین کنند و روش یادگیری را بیاموزند.
    کلید واژگان
    تفکر انتقادی
    الگوی حل مسأله
    شیوه های آموزش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-12-21
    1391-10-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    روان پزشک، اهواز، ایران
    کارشناس ارشد روان شناسی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ایران

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_90478.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220221

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب