• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مشارکت دانشجویان درفعالیت‌های آموزشی: تجربه‌ی جدید در ارائه‌ی درس و نحوه‌ی ارزشیابی تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    علوی, سید محمدسفیدگران, غلام حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    335.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش پزشکی یکی از اولویت‌های مهم در وزارت بهداشت ایران است. رضایت‌مندی آموزشی در پیشرفت تحصیلی مؤثر است و به دانشجویان در کسب نمرات بهتر در دروسشان کمک می‌کند. هدف از انجام این مطالعه تعیین اثر مشارکت آموزشی دانشجویان در رضایت‌مندی و پیشرفت تحصیلی بود که در راستای نیل به این هدف 120 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده‌ی بهداشت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از سال 1383 تا سال 1385 در این مطالعه شرکت کردند. درس دو واحدی مبارزه با بیماری‌ها با روش سنتی (تدریس و ارزشیابی توسط استاد) به 62 دانشجو و همین درس با روش پیشنهادی این مطالعه (تدریس و ارزشیابی با مشارکت دانشجویان) به 58 نفر ارائه گردید. در پایان دوره رضایت‌مندی دانشجویان با استفاده از پرسش‌نامه با روایی و پایایی 82% و 87% محاسبه شد. نمرات دانشجویان و رضایت‌مندی هر دو گروه در نسخه‌ی 16 نرم‌افزار SPSS مقایسه شدند. نتایج حاصل از این مقایسه نشان داد که میزان رضایت‌مندی در روش پیشنهادی 1/62 درصد و در روش سنتی 7/30 درصد بود که اختلاف معناداری داشتند (05/0>P). میانگین نمرات کسب شده در روش پیشنهادی 8/2 ± 1/17 و در روش سنتی 4/3 ± 7/13 بود که از نظر آماری تفاوت معنادار بود (05/0>P ). بنابراین، می‌توان که نتیجه گرفت که مشارکت دانشجویان در امر آموزش منجر به رضایت‌مندی آن‌ها می‌شود و در پیشرفت تحصیلی و کسب نمرات بالاتر تأثیرگذار است.P). میانگین نمرات کسب شده در روش پیشنهادی 8/2 ± 1/17 و در روش سنتی 4/3 ± 7/13 بود که از نظر آماری تفاوت معنادار بود (05/0>P ). بنابراین، می‌توان که نتیجه گرفت که مشارکت دانشجویان در امر آموزش منجر به رضایت‌مندی آن‌ها می‌شود و در پیشرفت تحصیلی و کسب نمرات بالاتر تأثیرگذار است.P ). بنابراین، می‌توان که نتیجه گرفت که مشارکت دانشجویان در امر آموزش منجر به رضایت‌مندی آن‌ها می‌شود و در پیشرفت تحصیلی و کسب نمرات بالاتر تأثیرگذار است.
    کلید واژگان
    مشارکت آموزشی
    رضایت‌مندی
    پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-12-21
    1391-10-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران
    عضو هیأت علمی دانشکده ی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، اهواز، ایران

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_90472.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220218

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب