نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشم پور, محمد هاشمfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorباقری, محمد هادیfa_IR
dc.contributor.authorشمس, مصباحfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:45Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:45Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-10en_US
dc.date.submitted1398-04-19fa_IR
dc.identifier.citationهاشم پور, محمد هاشم, حیدری, مجتبی, باقری, محمد هادی, شمس, مصباح. (1392). بررسی میزان تطابق سؤالات آزمون های جامع پیش کارورزی با اولویت های آموزشی مورد نیاز پزشک عمومی. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 4(3), 64-73.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_90445.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220202
dc.description.abstract<span>نظر به گسترش روزافزون حجم اطلاعات پزشکی و محدودیت زمان و منابع در آموزش پزشکی، در نظر گرفتن اولویت‌های آموزشی برای برنامه ریزی آموزش پزشکی اهمیت وافری دارد. در سال 1383 وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اولویت‌های مورد نیاز پزشک عمومی را ذیل 1800 عنوان بیماری (در 20 بخش بالینی) تعریف نمود. این اولویت‌ها بر اساس وظایف پزشک عمومی و از A (باید دانسته شود) تا D(نیازی به دانستن نیست) تعریف شده‌اند. در این مطالعه بر آن هستیم تا میزان تطابق سؤالات آزمون های جامع پیشکارورزی با اولویت های مورد اشاره را بررسی نماییم. برای این کار ابتدا جزء مورد بحث از بیماری مطرح شده در هر سؤال تعیین و سپس درجه ی اهمیت آموزشی آن از A تا D تعیین می‌شد. در نهایت مجموع اولویت‌های A تا Dبرای هر درس در مجموع پنج دوره و همچنین برای هر دوره آزمون، محاسبه و میزان تطابق آن با اولویت‌های مورد انتظار، از طریق آزمون کای اسکوئر (Chi-Square) و با استفاده از نرم‌افزار SPSS محاسبه گردید. اولویت‌های مطرح شده در سؤالات تمامی درس‌ها به جز درس یورولوژی، و نیز در مجموع سؤالات هر دوره آزمون با اولویت‌های مورد انتظار تفاوت قابل توجهی داشتند (P < 0.05). با توجه به مشارکت استادانی از دانشگاه‌های سراسر کشور در تعیین اولویت‌های مورد اشاره، تغییر هدفدار در بافت سؤالات ضروری به نظر می‌رسد.</span>fa_IR
dc.format.extent475
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.subjectاولویتهای آموزشیfa_IR
dc.subjectنیازهای آموزشیfa_IR
dc.subjectارزیابی آزمون‌هاfa_IR
dc.subjectطراحی آزمونfa_IR
dc.titleبررسی میزان تطابق سؤالات آزمون های جامع پیش کارورزی با اولویت های آموزشی مورد نیاز پزشک عمومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپزشک عمومی، دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایران، مرکز تحقیقات طب سنتی و تاریخ طب، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentپزشک عمومی، دانشجوی دکترای تخصصی طب سنتی ایران، کمیته ی تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentپزشک عمومی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم، بیمارستان نمازی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage64
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد