ارزیابی کیفیت طرح درس اعضای هیأت علمی دانشکدههای پرستاری مامایی منتخب ایران
(ندگان)پدیدآور
ادیب حاج باقری, محسنسادات موسوی, معصومهلطفی, محمد سجادامین الرعایایی, عفتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
طرح درس از مهمترین عوامل در فرایند آموزش است که باعث بهبود دیدگاه دانشجویان نسبت به کیفیت آموزش شده و همچنین فعالیت های اساتید و دانشجویان را هدفمند میسازد. مطالعه حاضر با هدف بررسی کیفیت طرح درس اعضای هیأت علمی دانشکدههای پرستاری – مامایی منتخب ایران انجام شد. در این پژوهش مقطعی، 100 طرح درس ارائه شده توسط اعضای هیأت علمی 24 دانشکدهی پرستاری- مامایی مورد ارزیابی قرار گرفت. جمعآوری دادهها با استفاده از چک لیست محقق ساخته انجام گرفت. دادهها با استفاده از آمار توصیفی در نرمافزار SPSS ویرایش 5/11 تجزیه و تحلیل شد. در مجموع، 4% طرح درسها در وضعیت ضعیف، 83% متوسط و 13% در وضعیت خوب قرار داشتند. بیشترین مؤلفهای که در طرح درس مورد توجه قرارگرفته به ترتیب: تعیین محتوای درسی، اهداف جزیی و تعیین منابع بود. بیشترین کاستیها مربوط به سیاست های مدیریت کلاس مدرس، تعیین آمادگی دانشجویان در هر جلسه و وسیله کمک آموزشی و نحوهی استفاده از آن بود. با توجه به اهمیت طرح درس، اجرای کارگاههای آموزشی میتواند اطلاعات لازم برای تدوین طرح درس را فراهم کند.
کلید واژگان
کیفیتطرح درس
عضو هیأت علمی
پرستاری
مامایی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی، گروه پرستاری داخلی جراحی، دانشکده ی پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ایران.دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشکده ی پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ایران.
دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی، دانشکده ی پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ایران
کارشناس آموزش و پرورش، مدیریت آموزش و پرورش کاشان، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




