کاربست مؤلفه های سازمان یادگیرنده و رابطه ی آن با مدیریت دانش در کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
(ندگان)پدیدآور
حاجی زاده, کیامرثحسین پور, محمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان کاربست مؤلفه های سازمان یادگیرنده در کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رابطه ی آن با مدیریت دانش اجرا شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. تعداد 180 نفر از آنان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. در این پژوهش از دو پرسش نامه سازمان یادگیرنده و مدیریت دانش به عنوان ابزار گردآوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت. روش پژوهش حاضر، توصیفی و با روش همبستگی بود. برای تحلیل فرضیه ها از آزمون t تک گروهی، ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج تحلیل فرضیه ها با استفاده از آزمون t تک گروهی نشان داد که میزان پنج مؤلفه ی سازمان یادگیرنده شامل قابلیت های فردی، الگوهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی کمتر از مقدار متوسط است. همچنین نتایج ضریب همبستگی نشان داد که بین پنج مؤلفه ی سازمان یادگیرنده با مدیریت دانش، رابطه ی مثبت وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که دو مؤلفه ی تفکر سیستمی و الگوهای ذهنی بهترین پیش بین های مدیریت دانش هستند. سطح معناداری قابل قبول نیز برابر 05/0 درنظر گرفته شد.
کلید واژگان
سازمان یادگیرندهمدیریت دانش
کارکنان
مدیران و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز، ایرانعضو هیأت علمی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




