نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, حبیب الهfa_IR
dc.contributor.authorیمانی, نیکوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:38Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:38Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, حبیب اله, یمانی, نیکو. (1395). نقش محیط یادگیری در ارتقای آموزش و معرفی ابزارهای اندازه گیری محیط یادگیری. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 7(1), 37-47.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_79773.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220166
dc.description.abstractمحیط یادگیری زمینه ی فیزیکی یا مجازی است که یادگیری در آن اتفاق می افتد. در مقالات و کتب مختلف به صورت پراکنده به بررسی محیط یادگیری پرداخته شده است. هدف از انجام این مطالعه، بیان اهمیت و لزوم پ‍ژوهش در مورد محیط یادگیری و شناخت ابزارهای اندازه گیری محیط آموزشی و راه های ارتقای آن است. در این مطالعه ی مروری پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی شامل Sid، Iranmedex، Irandoc و Magiran با کمک کلیدواژه‌هایی شامل محیط یادگیری، محیط آموزشی، جو آموزشی و همچنین پایگاه‌های اطلاعاتی لاتین شامل Pubmed، Erice با کلیدواژه هایEducational Environment ،Learning Environment ، Educational Climate مورد جستجو قرار گرفت. یافته های این مطالعه در سه حیطه که عبارتند از: اهمیت محیط آموزشی شامل تأثیرگذاری بر رفتار دانشجو، تأثیر بر پیشرفت تحصیلی و موفقیت در امر یادگیری، ایجاد تصویری نسبتاً جامع از وضعیت کلی فرایند آموزش و ...؛ ابزارهای اندازه گیری محیط آموزشی شامل MSLES، LEQ، MSEQ، DREEM، MSEI، Mini-STEEM و ... و راهکارهای ارتقای محیط آموزشی شامل نقش مدیر در ارتقای محیط یادگیری، نقش استاد در ارتقای محیط یادگیری و نقش ارتقای محیط فیزیکی در ارتقای محیط یادگیری ارائه می شود. محیط آموزشی مناسب یکی از عناصر ضروری برای یادگیری است. ابزارهای ارزشمندی جهت سنجش محیط آموزشی طراحی شده است. هیچ ابزاری همه عناصر محیط آموزشی را مورد سنجش قرار نمی دهد. با سنجش محیط آموزشی توسط ابزار مناسب و به کارگیری راهکارهای بهبود محیط آموزشی می توان به ارتقای یاددهی یادگیری و همچنین اجرای موفق برنامه ی درسی کمک شایانی نمود.fa_IR
dc.format.extent886
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectمحیط آموزشیfa_IR
dc.subjectجو آموزشیfa_IR
dc.subjectمحیط یادگیریfa_IR
dc.subjectبرنامه ی درسیfa_IR
dc.subjectاندازه گیریfa_IR
dc.titleنقش محیط یادگیری در ارتقای آموزش و معرفی ابزارهای اندازه گیری محیط یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای تخصصی آموزش پزشکی، گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage37
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد