| dc.contributor.author | گلچین, منیژه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:27:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:27:32Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:27:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:27:32Z | |
| dc.date.issued | 2017-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-01-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-10-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | گلچین, منیژه. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش بامداخله گروهی به دو روش درمانی لوگوتراپی و شناختی-رفتاری برسلامت روان و افسردگی. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8, 130-136. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-6506 | |
| dc.identifier.issn | 2345-2757 | |
| dc.identifier.uri | http://journals.ajums.ac.ir/article_81608.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220129 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق با هدف مقایسه<br />اثربخشی آموزش با مداخله گروهی به دو روش شناختی رفتاری و معنی درمانی بر افسردگی<br />و سلامت روان، دانشجویان دختر دانشگاه تربیت معلم (تهران-کرج) ایران در سال<br />تحصیلی( 89-90) به روش شبه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل بر روی 30 نفر گروه<br />نمونه (درهرگروه 10 نفر) که به روش در دسترس انتخاب شده اند صورت گرفت. در این<br />پژوهش از دو روش گروهی 10جلسهای درمان شناختی رفتاری ومعنویت درمانی استفاده شد و<br />جهت جمع آوری داده ها در سه دوره زمانی (پیش آزمون ، پس آزمون و پیگیری) در دو<br />گروه آزمایشی و شاهد از پرسشنامه افسردگی بک و سلامت عمومی CHQ بهره گرفته شد.<br />نتایج تجزیه وتحلیل داده ها به وسیله دو آزمون تحلیل کوواریانس درسطح 01/0 معنادار<br />بودند. براین اساس نشان داده شد که هر دو رویکرد درمانی شناختی- رفتاری و معنی<br />درمانی موجب کاهش میزان افسردگی و افزایش سلامت روان در افراد گروه آزمایش شده است<br />و این تفاوت نسبت به گروه کنترل معنادار است. همچنین در بررسی اثر بخشی این دو روش<br />نیز مشاهده شد که بین معنویت درمانی و درمان شناختی رفتاری در اثر بخشی بر کاهش<br />افسردگی و افزایش سلامت روان تفاوت معناداری وجود ندارد.<br /><br /><br /><br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 159 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Jundishapur University of Medical Sciences | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Development of Judishapur | en_US |
| dc.subject | سلامت عمومی | fa_IR |
| dc.subject | افسردگی | fa_IR |
| dc.subject | درمان شناختی رفتاری | fa_IR |
| dc.subject | معنویت درمانی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه اثربخشی آموزش بامداخله گروهی به دو روش درمانی لوگوتراپی و شناختی-رفتاری برسلامت روان و افسردگی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای روانشناسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.spage | 130 | |
| dc.citation.epage | 136 | |