نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگلچین, منیژهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:27:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:27:32Z
dc.date.available1399-07-09T02:27:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:27:32Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-13en_US
dc.date.submitted1397-10-23fa_IR
dc.identifier.citationگلچین, منیژه. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش بامداخله گروهی به دو روش درمانی لوگوتراپی و شناختی-رفتاری برسلامت روان و افسردگی. فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز, 8, 130-136.fa_IR
dc.identifier.issn2251-6506
dc.identifier.issn2345-2757
dc.identifier.urihttp://journals.ajums.ac.ir/article_81608.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220129
dc.description.abstractاین تحقیق با هدف مقایسه<br />اثربخشی آموزش با مداخله گروهی به دو روش شناختی رفتاری و معنی درمانی بر افسردگی<br />و سلامت روان، دانشجویان دختر دانشگاه تربیت معلم (تهران-کرج) ایران در سال<br />تحصیلی( 89-90) به روش شبه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل بر روی 30 نفر گروه<br />نمونه (درهرگروه 10 نفر) که به روش در دسترس انتخاب شده اند صورت گرفت. در این<br />پژوهش از دو روش گروهی 10جلسه‌ای درمان شناختی رفتاری ومعنویت درمانی استفاده شد و<br />جهت جمع آوری داده ها در سه دوره زمانی (پیش آزمون ، پس آزمون و پیگیری) در دو<br />گروه آزمایشی و شاهد از پرسشنامه افسردگی بک و سلامت عمومی CHQ بهره گرفته شد.<br />نتایج تجزیه وتحلیل داده ها به وسیله دو آزمون تحلیل کوواریانس درسطح 01/0 معنادار<br />بودند. براین اساس نشان داده شد که هر دو رویکرد درمانی شناختی- رفتاری و معنی<br />درمانی موجب کاهش میزان افسردگی و افزایش سلامت روان در افراد گروه آزمایش شده است<br />و این تفاوت نسبت به گروه کنترل معنادار است. همچنین در بررسی اثر بخشی این دو روش<br />نیز مشاهده شد که بین معنویت درمانی و درمان شناختی رفتاری در اثر بخشی بر کاهش<br />افسردگی و افزایش سلامت روان تفاوت معناداری وجود ندارد.<br /><br /><br /><br />fa_IR
dc.format.extent159
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.publisherJundishapur University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Development of Judishapuren_US
dc.subjectسلامت عمومیfa_IR
dc.subjectافسردگیfa_IR
dc.subjectدرمان شناختی رفتاریfa_IR
dc.subjectمعنویت درمانیfa_IR
dc.titleمقایسه اثربخشی آموزش بامداخله گروهی به دو روش درمانی لوگوتراپی و شناختی-رفتاری برسلامت روان و افسردگیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای روانشناسیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.spage130
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد