• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 8, ویژه نامه
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه اثربخشی آموزش بامداخله گروهی به دو روش درمانی لوگوتراپی و شناختی-رفتاری برسلامت روان و افسردگی

    (ندگان)پدیدآور
    گلچین, منیژه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    159.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق با هدف مقایسهاثربخشی آموزش با مداخله گروهی به دو روش شناختی رفتاری و معنی درمانی بر افسردگیو سلامت روان، دانشجویان دختر دانشگاه تربیت معلم (تهران-کرج) ایران در سالتحصیلی( 89-90) به روش شبه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل بر روی 30 نفر گروهنمونه (درهرگروه 10 نفر) که به روش در دسترس انتخاب شده اند صورت گرفت. در اینپژوهش از دو روش گروهی 10جلسه‌ای درمان شناختی رفتاری ومعنویت درمانی استفاده شد وجهت جمع آوری داده ها در سه دوره زمانی (پیش آزمون ، پس آزمون و پیگیری) در دوگروه آزمایشی و شاهد از پرسشنامه افسردگی بک و سلامت عمومی CHQ بهره گرفته شد.نتایج تجزیه وتحلیل داده ها به وسیله دو آزمون تحلیل کوواریانس درسطح 01/0 معناداربودند. براین اساس نشان داده شد که هر دو رویکرد درمانی شناختی- رفتاری و معنیدرمانی موجب کاهش میزان افسردگی و افزایش سلامت روان در افراد گروه آزمایش شده استو این تفاوت نسبت به گروه کنترل معنادار است. همچنین در بررسی اثر بخشی این دو روشنیز مشاهده شد که بین معنویت درمانی و درمان شناختی رفتاری در اثر بخشی بر کاهشافسردگی و افزایش سلامت روان تفاوت معناداری وجود ندارد.
    کلید واژگان
    سلامت عمومی
    افسردگی
    درمان شناختی رفتاری
    معنویت درمانی

    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای روانشناسی

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_81608.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220129

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب