اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی
(ندگان)پدیدآور
قربانی, یاسمنطالبی, غلامرضاجهاندار, بهارکربانی زاده, منصورهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش اثربخشی بازی درمانی بر کلاهش علائم اختلال بیش فعالی و کمبود توجه کودکان دبستانی مدارس اختلال رفتار بود. روش تحقیق این پژوهش شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. پس از غربالگری 80 دانش آموز پسر پایه اول و دوم دبستان از دو مدرسه اختلال رفتار در تهران(1394)، با استفاده از مقیاس والدین کانرز، 38 کودک، دارای بیش فعالی و کمبود توجه تشخصی داده شدند، سپس 36 دانش آموز بطور تصادفی جهت این پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه مداخله (18 نفر) و کنترل (18 نفر) قرار گرفتند. در ادامه مهارت بازی درمانی در طی 12 جلسۀ یک ساعته به گروه آزمایش آموزش داده شد و گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. داده ها پس از گردآوری با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمرات گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه در مقیاس والدین کانرز (001/0p
کلید واژگان
بیش فعالی و کمبود توجهبازی درمانی
ناتوانی های یادگیری
اضطراب
دانش آموزان
تاریخ نشر
2016-07-221395-05-01
ناشر
معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران.کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران.
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان، اصفهان، ایران.
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
شاپا
2251-65062345-2757




