• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 7, Supplement
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز
    • دوره 7, Supplement
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی قصه گویی در کاهش پرخاشگری و اضطراب امتحان در پسران پرورشگاه های شهررشت

    (ندگان)پدیدآور
    چگنی, گلنوشچگنی, محبوبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    689.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر قصه‌گویی بر کاهش کاهش پرخاشگری و کاهش اضطراب امتحان در پسران پرورشگاه‌های شهر رشت می‌باشد. در چهارچوب روشی "آزمایشی" در قالب یک طرح تحقیق از نوع پیش آزمون – پس آزمون- پیگیری با گروه کنترل، 33 پسر، 8 ساله که از بین 34 کودک 6تا 8 ساله که داروی روانپزشکی استفاده نمی-کردند و تاکنون مورد درمان‌های روانشناسانه قرار نگرفته بودند انتخاب شدند. به طور تصادفی در دو گروه (1 گروه آزمایشی و 1 گروه کنترل) جایگزین شدند. دو گروه آزمایش به مدت 7 جلسه تحت تأثیر متغیر مستقل"قصه گویی همراه با بحث" قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ مداخله‌ای را دریافت نکرد. بعد از اتمام مداخلات و نیز یک ماه پس از اتمام مداخلات از هر دو گروه آزمون به عمل آمد تا تأثیر متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته و داده‌ها با استفاده از روش تحلیل واریانس برای اندازه گیری های مکرر،(MANCOVA) مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که روش قصه گویی همراه با بحث بر کاهش پرخاشگری و کاهش اضطراب امتحان پسران 8 ساله پرورشگاه های شهر رشت مؤثر است. این نتایج قابلیت کاربرد قصه و ساختار آن را درآموزش و درمان مشکلات کودکان نشان می‌دهد.
    کلید واژگان
    قصه‌گویی
    قصه
    پرخاشگری
    اضطراب امتحان
    پسران
    پرورشگاه

    تاریخ نشر
    2016-07-22
    1395-05-01
    ناشر
    معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز
    Jundishapur University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، ایران.
    کارشناس ارشدروانشناسی بالینی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن، مازندران، ایران.

    شاپا
    2251-6506
    2345-2757
    URI
    http://journals.ajums.ac.ir/article_79770.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/220088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب