دوره 8, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • عوامل مؤثر دستیابی به دانشگاه های چابک با تأکید بر نقش برنامه ریزی آموزشی 

    خاوری, سید عبداله؛ آراسته, حمید رضا؛ جعفری, پریوش (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر دستیابی به دانشگاههای چابک با تأکید بر نقش برنامه ریزی آموزشی بود. روش شناسی تحقیق کیفی مبتنی بر نظریه برخاسته داده ها طرح اکتشافی و جامعه آماری را خبرگان دانشگاهی تشکیل داده ...

  • ارائه راهکارهای مناسب جهت توسعه اخلاق حرفه‌ای در میان مدیران آموزشی 

    دریابگیان, آرزو؛ کریم زاده, صمد؛ ناظم, فتاح (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    با توجه به اهمیت بحث اخلاق حرفه‌ای در مدیریت آموزشی و نقش الگویی مدیران در پایبندی به رعایت اخلاق باید با عنایت به عواملی که منجر به اشاعه رفتارهای اخلاقی و نهادینه کردن آن می‌شود به بررسی و ارائه راهکارهای مناسب در این ...

  • بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی قزوین در خصوص اولین آزمون ساختاریافته بالینی در دوره ی آسیب شناسی دهان و فک و صورت 

    آزموده, فائزه؛ کشانی, فروز (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    آزمون بالینی با ساختار عینی(OSCE)، یکی از بهترین روش های سنجش می باشد که می‌تواند جنبه‌های مهارت بالینی دانشجو را به صورت ساختار یافته بررسی کند. این مطالعه به منظور ارزیابی دیدگاه کلی دانشجویان درباره یOSCE ، تخمین میزان ...

  • بررسی و مقایسه تأثیر عامل آموزش ، پژوهش، انگیزه، ظرفیت ونگرش بر کار آفرینی دانشجویان 

    رفیعی لیاولی, علیمردان؛ نقی ایمانی, محمد؛ ناظم, فتاح (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    نظام آموزشی ما باید به این سو هدایت شود که افرادی که فارغ التحصیل می شوند ویژگی‌های کارآفرینی را داشته باشند، این امر مستلزم برنامه‌ریزی و هدایت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش عالی به سمت کارآفرینی است برنامه ریزی ...

  • تأثیر آموزش مهارت حل مسئله برکارآفرینی و یادگیری تسلط یاب دانشجویان دختر رشته پرستاری سال تحصیلی 95 – 94 دانشگاه علوم پزشکی شاهرود 

    زیرک, مهدی؛ کیوانی, میثم؛ زمانی, عباس (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی آموزش مهارت حل مسئله برکارآفرینی و یادگیری تسلط یاب دانشجویان دختر رشته پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود انجام شده است. مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه‌تجربی با پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل ...

  • تأثیر آموزش مبتنی بر یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت ‌تحصیلی و نگرش دانشجویان روانشناسی نسبت به درس آمار 

    درویشی, مظفر؛ سیف, علی‌اکبر؛ احدی, حسن (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    این پژوهش تأثیر آموزش برای یادگیری در حد تسلط و مقایسه آن با روش‌های رایج بر پیشرفت ‌تحصیلی و نگرش نسبت به آمار است. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان ...

  • شناسایی و سنجش مؤلفه های بین المللی شدن دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران 

    طهماسب زاده, سیده صدیقه؛ فلاح, وحید؛ یوسفی, رضا (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    هدف این پژوهش ارائه مدلی جهت بین المللی شدن دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و ازنظر نوع داده آمیخته بود. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل خبرگان علمی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ...

  • ارزیابی درونی عملکرد گروه آموزشی رادیولوژی دانشکده ی علوم پزشکی بهبهان طی سال های 1391-1387 

    درخزینه کوچکی, کبری؛ پارسا, عبدالله؛ سعیدی, احمد (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    آموزش عالی هر کشوری یکی از عوامل موثر در تحقق سیاست های توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن به شمار می رود. تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآزموده به عنوان اساس توسعه ی همه جانبه ی کشورها، تولید دانش، دانش پژوهشی و عرضه ...

  • بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اهواز از عملکرد اساتید مشاور در سال 1394 

    موسوی, پروانه؛ رخ افروز, داریوش؛ پورقیومی, سعید؛ حکمت, خدیجه؛ حقیقی زاده, محمد حسین؛ حیاتی, فرخنده (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    مشاوره ی تحصیلی، رابطه ای است پویا و هدفمند که براساس مشارکت استاد و دانشجو و با روش هایی منطبق بر نیازمندی های دانشجو انجام می گیرد. رضایت مندی دانشجویان از ارائه راهنمایی و مشاوره ی تحصیلی در دانشگاه به عنوان یکی از عوامل ...

  • ارزیابی مهارت‌های ارتباطی بین فردی و عوامل مرتبط باآن دردانشجویان دانشکده ی پیراپزشکی کرمانشاه درسال 1393 

    نوری طهنه, حسنی؛ جلالوندی, مازیار؛ توحیدنیا, محمدرسول؛ نعمتی کیونانی, علی؛ امیریان, پیمان (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    مهارت‌های ارتباطی رفتارهایی یاری دهنده به منظور بیان نیازمندی‌ها و رسیدن به اهداف در روابط میان افراد می‌باشند. درعلوم پزشکی هدف از برقراری ارتباط آموزش، حمایت و یا درمان بیماران می باشد. لذا با توجه به جایگاه ویژه این ...

  • بررسی راهکارهای کاهش غیبت، از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 

    دل آرام, معصومه؛ آصفی, فریبا؛ شمس, سهند (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    در کلاس های درس تجربه اساتید به دانشجویان انتقال یافته و جهت عملی شدن این انتقال حضور مستمر دانشجویان در کلاس ضروری است. علی رغم انجام مطالعات متعدد در خصوص علل غیبت، راهکارهای کاهش آن بررسی نشده است. مطالعه ی حاضر با هدف ...

  • عادت های مطالعه ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی در سال 1394 

    محمدی, محمد مهدی؛ پورصابری, رقیه؛ امیدوار برنا, محمد حسن (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    شیوه و عادت مطالعه ی یک فرد تعیین کننده ی میزان پیشرفت تحصیلی وی خواهد بود لذا مطالعه ی حاضر با هدف تعیین عادات مطالعه‌ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و ارتباط آن با ویژگی‌های جمعیت شناختی در سال 1394 انجام شده ...

  • مروری بر آموزش به روش نقشه کشی مفهومی و مهارت های تفکر انتقادی درآموزش پرستاری 

    ادیب حاج باقری, محسن؛ صادقی گندمانی, حمیدرضا (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    صاحب نظران معتقدند روش های تدریس اثربخش نظیر نقشه‌کشی مفهومی می تواند به توسعه ی مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری کمک کند. لذا مطالعه ی حاضر با هدف مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه ی تأثیر آموزش نقشه کشی مفهومی ...

  • عوامل مؤثر بر انتخاب و رضایت مندی از ادامه ی تحصیل در رشته ی داروسازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 

    شکورنیا, عبدالحسین؛ کرمی, مسعودعلی (معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهوازJundishapur University of Medical Sciences, 2017-04-21)
    شناسایی عوامل مؤثر بر انتخاب رشته ی تحصیلی می تواند گام مهمی در جهت فراهم نمودن زمینه ی رشد و موفقیت دانشجویان باشد. مطالعه ی حاضر با هدف تعیین عوامل مؤثر بر انتخاب رشته ی داروسازی و رضایت مندی تحصیلی دانشجویان دانشگاه ...