• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Behavioral Sciences
    • Volume 5, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Behavioral Sciences
    • Volume 5, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factor structure and validation of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire

    (ندگان)پدیدآور
    Aminabadi, Zahra
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    209.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Introduction: This study aimed to measure the validity and factor analysis of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ).Method: The 36-item CERQ was translated, credited by experts, and completed by 250 15–17-year-old adolescents.Results: The data was subjected to a factor analysis, which resulted in the Persian version of CERQ consisting of 26 items. Only 4 components out of 9 remained in the Persian version.Conclusion: The present study was conducted in order to validate the CERQ in the adolescent population. The 26-item emotion regulation questionnaire with 4-factor solution had an appropriate validity for future studies.
    کلید واژگان
    Cognitive emotion regulation
    Cognition Emotion Regulation Questionnaire
    Factor analysis
    Validity

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2012-02-01
    1390-11-12
    ناشر
    Baqiyatallah University of Medical Sciences

    شاپا
    2322-1194
    2676-2900
    URI
    http://www.behavsci.ir/article_67755.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/218555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب