نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنعامی, عبداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:21:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:21:26Z
dc.date.available1399-07-09T02:21:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:21:26Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-12en_US
dc.date.submitted1398-12-22fa_IR
dc.identifier.citationنعامی, عبدالله. (1398). طراحی مدل «مفهوم گردشگری سلامت» با تأکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی با استفاده از رویکرد «داده بنیاد». پژوهشنامه حلال, 2(3), 71-94. doi: 10.30502/h.2020.104818fa_IR
dc.identifier.issn2676-5624
dc.identifier.issn2676-5632
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30502/h.2020.104818
dc.identifier.urihttp://jh-per.halal.ac.ir/article_104818.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/218013
dc.description.abstractگردشگری سلامت، شکل جدیدی از بازاریابی در صنعت گردشگری است که در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رشد پیدا کرده است. گردشگری سلامت، بـه منظور بهبود سلامتی افراد و در مکـانی خـارج از محل سکونت آنها انجام می شود. هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی گردشگری سلامت  با تأکید  بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری دادهها، غیر آزمایشی و توصیفی می‌باشد. محقق  تلاش داشته تا عوامل اثرگذار بر مفهوم گردشگری سلامت با تأکید بر نقش تبلیغات شفاهی را با استفاده از روش کیفی و از طریق مصاحبه با بیست مدیر مرکز گردشگری سلامت و خبرگان دانشگاهی شناسایی و با استفاده از رویکرد «داده بنیاد»  تحلیل و ارائه نماید. پژوهشگر در نتیجه تحلیل دادهها از طریق کدگذاری باز، محوری‌ـ‌انتخابی نتایج نهایی پژوهش خود را در قالب یک الگو که دارای شش بعد اصلیِ جذابیت بازار، راهبرد، تنوع ارائه خدمات، شرایط داخلی کشور، تبلیغات شفاهی، گردشگری سلامت و 33 بُعد فرعی است، ارائه کرده است. با توجه به نتایج پژوهش می‌توان گفت که به شرط جمعآوری و دسته‌بندی عوامل اثرگذار بر مفهوم گردشگری سلامت توسط مدیران تصمیمگیر، این موضوع می‌تواند راهگشای متولیان و مسئولین حوزه سلامت کشور در ایجاد و افزایش درآمد ارزی برای کشور باشد.fa_IR
dc.format.extent918
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران شماره پروانه وزارت ارشاد : 83505fa_IR
dc.publisherHalal Research Center of Islamic Republic of Iranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حلالfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Halal Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30502/h.2020.104818
dc.subjectداده بنیادfa_IR
dc.subjectگردشگری سلامتfa_IR
dc.subjectتبلیغات شفاهیfa_IR
dc.subjectمراکز درمانیfa_IR
dc.titleطراحی مدل «مفهوم گردشگری سلامت» با تأکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی با استفاده از رویکرد «داده بنیاد»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه مدیریت و بازرگانی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage71
dc.citation.epage94


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد