نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشجاع قلعه دختر, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorکیانوش, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorزاهدی اول, فرنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:28:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:28:13Z
dc.date.available1399-07-08T17:28:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:28:13Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-09en_US
dc.date.submitted1394-03-19fa_IR
dc.identifier.citationشجاع قلعه دختر, لیلا, کیانوش, طیبه, زاهدی اول, فرناز. (1394). کاربرد بالینی سرفصل های درس بیوشیمی از دیدگاه دانشجویان پرستاری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 6(2), 11-13. doi: 10.22038/hmed.2016.13646fa_IR
dc.identifier.issn2228-6438
dc.identifier.issn2008-5540
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/hmed.2016.13646
dc.identifier.urihttp://hmed.mums.ac.ir/article_13646.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/21749
dc.description.abstract<br /> <span style="font-size: medium;"><strong>مقدمه</strong><strong>: </strong>برنامه ها و سرفصلهای درسی یکی از عوامل مهم ارتقای کیفیت آموزش عالی و ایجاد تناسب بین نگرش، دانش، و مهارت دانش آموختگان با آخرین دستاوردهای علمی و نیاز بازار کار هستند. مطالعات گذشته بیانگر عدم تناسب اهداف آموزشی با نیازهای حرفه ای دانش آموختگان پرستاری هستند که به عوامل متعددی از جمله سرفصل دروس، امکانات و تجهیزات مرتبط بوده اند. </span><br /> <span style="font-size: medium;"><strong>روش­کار: </strong>این مطالعه به صورت توصیفی روی تمامی دانشجویان پرستاری شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 92-1391 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد و تعداد 60 نفر از دانشجویان در پژوهش شرکت کردند. گردآوری داده ها به صورت حضوری و با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفت. روایی محتوای پرسشنامه با بررسی افراد صاحبنظر مورد ارزیابی قرار گرفت و پایایی آن نیز از طریق آزمون مجدد (ضریب پایایی 85/0) تعیین شد. </span><br /> <span style="font-size: medium;"><strong>یافته­ها: </strong>40% دانشجویان درس بیوشیمی را به طور زیاد با اهمیت می دانند و 50% پاسخ دهندگان بیان داشتند که میزان ارتباط بیوشیمی با نیازهای آینده حرفه ای و با دیگر دروس برنامه درسی آموزش پرستاری به طور متوسط مورد توجه قرار گرفته است. 43% دانشجویان به طور خیلی زیاد و 6/36% دانشجویان به طور زیاد بیان داشتند که موافق بازنگری سرفصلها در جهت کاربردی کردن مباحث می باشند. 40% دانشجویان به طور خیلی زیاد و 3/33% به طور زیاد در سرفصلهای بیوشیمی بالینی در دوره کارآموزی احساس کمبود می کنند. </span><br /> <span style="font-size: medium;"><strong>نتیجه­گیری: </strong>بطور کلی اهمیت درس بیوشیمی از نظر دانشجویان نسبتا قابل توجه ارزیابی شده است، اگرچه طبق یافته های این پژوهش دانشجویان پرستاری از سر فصلهای درس بیوشیمی راضی نیستند و ارتباط کمی بین سرفصلها و نیازهای حرفه ای خود احساس می کنند. این مطالعه ضرورت بازنگری سرفصلها در راستای کاربردی و بالینی تر کردن مباحث را مطرح می سازد. </span><br /> <span style="font-size: medium;"><strong>واژه­های کلیدی: </strong>آموزش، پرستاری، بیوشیمی</span><br /> <br /> <strong><br clear="all" /> </strong><br /> <span style="font-family: Calibri;"> </span>fa_IR
dc.format.extent698
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofافق توسعه آموزش علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofHorizons of Medical Education Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/hmed.2016.13646
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectبیوشیمیfa_IR
dc.titleکاربرد بالینی سرفصل های درس بیوشیمی از دیدگاه دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentبیوشیمی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2 گروه بیوشیمی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3 گروه بیوشیمی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage11
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد