• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • افق توسعه آموزش علوم پزشکی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • افق توسعه آموزش علوم پزشکی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نظرات مشمولین آموزش مداوم علوم پزشکی تبریز در خصوص برگزاری برنامه ها به روش الکترونیکی در سال 1388

    (ندگان)پدیدآور
    قمی, حبیب اللهزادگان, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    547.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      مقدمه ترویج آموزش مداوم علوم پزشکی با استفاده از روش یاد گیری الکترونیکی میتواند محدودیتهای زمانی و مکانی آموزش مداوم را برطرف نماید. این مطالعه با هدف بررسی نظرات مشمولین برنامه های آموزش مداوم درباره برگزاری برنامه ها به روش الکترونیکی انجام شد. روش کار مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی و بصورت مقطعی پیمایشی است. جمعآوری داده ها از طریق ۴۵۰پرسشنامه بصورت تصادفی ساده و حضوری در بین مشمولین برنامه های آموزش مداوم علوم پزشکی تبریز در سال ۸۹-۸۸انجام گرفته که به تعداد ۳۱۰پرسشنامه تکمیل و برگردانده شد. داده ها با استفاده از برنامه نرمافزاری SPSSو مقیاس لیکرت (کم=۱، متوسط=۲، زیاد=۳، خیلی زیاد=۴) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند یافته ها . نتایج با میانگین و اولویتبندی از مقیاس چهار در قالب ۱۴میانگین بدست آمدند. طبق نظر مشمولین آموزش مداوم تبریز، برگزاری برنامه های آموزش مداوم، به ترتیب در استفاده موثر از وقت، به روز کردن معلومات و ارتقاء دانش مشمولین، و در ارائه مطالب جدید موفق بوده است. شناخت مشمولین از برنامه های آموزش مداوم الکترونیکی کم ترین امتیاز را به دست آورد. نتیجه گیری با در نظر گرفتن شناخت کم مشمولین از یادگیری الکترونیکی، بایستی فعالیتهای بیشتری از طریق متولیان یادگیری الکترونیکی درخصوص معرفی بهینه این روش صورت پذیرد.   کلیدواژگان: یادگیری الکترونیکی، آموزش مجازی و آموزش مداوم پزشکی
    کلید واژگان
    یادگیری الکترونیکی
    آموزش مجازی و آموزش مداوم پزشکی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-08-23
    1389-06-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارزشیابی آموزشی
    کارشناس ارشد امور آموزشی

    شاپا
    2228-6438
    2008-5540
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/hmed.2010.13699
    http://hmed.mums.ac.ir/article_13699.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/21737

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب