• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی بسیج
    • دوره 21, شماره 81
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی بسیج
    • دوره 21, شماره 81
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت کسب و کارهای خانگی

    (ندگان)پدیدآور
    پرچمی, داودجلالی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    852.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در شرایطی که نرخ بیکاری در کشور رو به افزایش است، همانند برخی از کشورهای دیگر، کسب‌‌وکارهای خانگی به عنوان فرصت اشتغال‌زایی کم‌هزینه مورد توجه مردم، مسئولین و برخی سازمان‌های حمایتی و خدماتی قرارگرفته‌اند. شرایط اقتصادی، تغییرات اجتماعی، فرهنگی و فناوری موجب شده تعداد افرادی که به این نوع کسب‌وکار می‌پردازند بیشتر شود. کسب‌وکارهای خانگی مبتنی بر انواع سرمایه‌های در دسترس افراد هستند و آن‌هایی که دسترسی بیشتری به این سرمایه‌ها دارند احتمال موفقیت، دستیابی به معیشت و اشتغال پایدارشان بالاتر است. شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تسهیل‌کننده دسترسی به سرمایه‌های مورد نیاز این کسب‌وکارها باشند. روش تحقیق مقاله ترکیبی از روش تحلیل مضمون که اطلاعات آن با مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمده، روش تطبیقی و پیمایش با پرسشنامه می‌باشد. نتایج نشان می‌دهد در کشورهایی که کسب‌وکار خانگی رونق دارد، ایجاد انجمن‌ها، شبکه‌های کسب‌وکار و عضویت شبکه‌ای صاحبان این کسب‌وکارها توانسته تا حد زیادی کمبود سرمایه‌ها و امکانات مورد نیاز را رفع کند. عضویت شبکه‌ای و حمایت‌های دریافتی از روابط رسمی مانند حمایت مالی و سفارش مشترک(40/0%) و حمایت روابط غیررسمی نظیر کمک مشورتی و تامین نیروی انسانی(25/0%) از موفقیت کسب‌وکارهای خانگی را تبیین می‌کند. به طورکلی حک‌شدگی کسب‌وکارهای خانگی در شبکه‌ها(43/0%) موفقیت آن‌ها را تبیین کرده است.
    کلید واژگان
    کسب و کارخانگی
    شبکه اجتماعی
    سرمایه اجتماعی
    موفقیت کسب و کار
    حک شدگی

    شماره نشریه
    81
    تاریخ نشر
    2019-01-21
    1397-11-01
    ناشر
    پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری جامعه شناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهیدبهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    1735-501X
    URI
    http://www.bsrq.ir/article_92864.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216859

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب