• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین
    • دوره 21, شماره 63
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین
    • دوره 21, شماره 63
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین نقش سنجش بازار، چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیق‌پذیری آن بر دوسوتوانی زنجیره تأمین در صنعت خودروسازی ایران (مورد مطالعه شرکت ایران خودرو)

    (ندگان)پدیدآور
    اکبرزاده, نگارپیله وری, نازنینسلیمانی, اعظم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه، با توجه به توسعه و تنوع محصولات شرکت­ها و رقابت شدید میان آنها، سازمان­های تولیدی باید به اندازه کافی انعطاف­پذیر باشند تا از یک­سو بتوانند تهدیدات غیرقابل پیش­بینی در آینده نامطمئن و محیط بی­ثبات را مدیریت کرده و از سوی دیگر از فرصت­های موجود بهره کامل را ببرند. هدف اصلی این پژوهش تأثیر سنجش بازار، چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیق­پذیری آن بر دوسوتوانی زنجیره تأمین و روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق  مدیران و کارشناسان شرکت ایران خودرو می­باشد. حجم جامعه آماری برابر با 150 نفر است. روش نمونه­گیری در این تحقیق تصادفی، طبقه­ا­ی است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده و حجم نمونه آن برابر با 123 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده­ها نیز از پرسش­نامه استاندارد 18 گویه­ا­ی استفاده شده بود. پیش از توزیع این پرسش­نامه محقق باید از روایی و پایایی آن مطمئن شد. در ضمن برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم­افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج نشان­دهنده این بود که قابلیت سنجش بازار بر چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیق­پذیری تأثیرگذار است. از سوی دیگر چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیق­پذیری بر دوسوتوانی زنجیره تأمین تأثیرگذار بود. همچنین نقش میانجی چابکی زنجیره تأمین در تأثیرگذاری قابلیت تطبیق­پذیری بر دوستوانی زنجیره تأمین مورد تأیید بوده است.
    کلید واژگان
    قابلیت سنجش بازار
    چابکی زنجیره تأمین
    قابلیت تطبیق‌پذیری و دوسوتوانی زنجیره تأمین

    شماره نشریه
    63
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری، تهران، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام خمینی(ره)
    گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران

    شاپا
    2008-9198
    2717-1647
    URI
    https://scmj.ihu.ac.ir/article_204898.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216330

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب