تبیین نقش سنجش بازار، چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیقپذیری آن بر دوسوتوانی زنجیره تأمین در صنعت خودروسازی ایران (مورد مطالعه شرکت ایران خودرو)
(ندگان)پدیدآور
اکبرزاده, نگارپیله وری, نازنینسلیمانی, اعظم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، با توجه به توسعه و تنوع محصولات شرکتها و رقابت شدید میان آنها، سازمانهای تولیدی باید به اندازه کافی انعطافپذیر باشند تا از یکسو بتوانند تهدیدات غیرقابل پیشبینی در آینده نامطمئن و محیط بیثبات را مدیریت کرده و از سوی دیگر از فرصتهای موجود بهره کامل را ببرند. هدف اصلی این پژوهش تأثیر سنجش بازار، چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیقپذیری آن بر دوسوتوانی زنجیره تأمین و روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان شرکت ایران خودرو میباشد. حجم جامعه آماری برابر با 150 نفر است. روش نمونهگیری در این تحقیق تصادفی، طبقهای است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده و حجم نمونه آن برابر با 123 نفر تعیین شد. برای گردآوری دادهها نیز از پرسشنامه استاندارد 18 گویهای استفاده شده بود. پیش از توزیع این پرسشنامه محقق باید از روایی و پایایی آن مطمئن شد. در ضمن برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار Smart PLS استفاده شد. نتایج نشاندهنده این بود که قابلیت سنجش بازار بر چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیقپذیری تأثیرگذار است. از سوی دیگر چابکی زنجیره تأمین و قابلیت تطبیقپذیری بر دوسوتوانی زنجیره تأمین تأثیرگذار بود. همچنین نقش میانجی چابکی زنجیره تأمین در تأثیرگذاری قابلیت تطبیقپذیری بر دوستوانی زنجیره تأمین مورد تأیید بوده است.
کلید واژگان
قابلیت سنجش بازارچابکی زنجیره تأمین
قابلیت تطبیقپذیری و دوسوتوانی زنجیره تأمین
شماره نشریه
63تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری، تهران، ایراندانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام خمینی(ره)
گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران
شاپا
2008-91982717-1647



