• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین
    • دوره 20, شماره 61
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین
    • دوره 20, شماره 61
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی نظام ارزیابی مدیریت ارتباط با مشترى (مطالعه موردی: شرکت گاز استان خراسان شمالی)

    (ندگان)پدیدآور
    کوشا, حمیدرضاتبری, سهی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای چالشی امروزه که مشتریان مزیت رقابتی محسوب می­ شوند، یکی از اساسی ­ترین عوامل پیروزی سازما­ن­ ها در رقابت؛ مدیریت ارتباط با مشتری موفق است. شناخت درست و ارزیابی عملکرد ناشی از به­کارگیری این ابزار دغدغه محققان و مدیران شرکت­ های جهانی است. در شرکت­ های خدماتی نظیر شرکت ­های گاز استانی، شرکت آب و فاضلاب و شرکت برق، از­آن­جایی­ که ارتباط با مشتری ملموس­تر و نزدیک­تر می­ باشد، مدیریت آن از حساسیت بیشتری برخوردار است. مضمون عمومی ­در مدل­ ها یا چارچوب­ های جدیدتر ارزیابی عملکرد، تلاش برای اتصال سنجه­های عملکرد به راهبرد و چشم­انداز بلند­مدت سازمان است. هدف پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد شرکت گاز استان خراسان شمالی در فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری برپایه مدل کارت امتیازی CRM است. پس از استخراج عوامل اولیه از پیشینه پژوهش و مصاحبه با خبرگان، معیارها و زیرمعیارهای نهایی استخراج شد. برای رتبه ­بندی معیارها از فرآیند تحلیل شبکه­ای ­(ANP) استفاده شده و به­ منظور تعیین روابط میان متغیرهای اصلی فن دیمتل (DEMATEL) به کار برده شده است. طبق نتایج حاصله، در شرکت گاز استان خراسان شمالی منظر مشتری در بین مناظر چهارگانه کارت امتیازی CRM با اولویت اول و منظر عملکرد سازمانی با اولویت کمتر شد.
    کلید واژگان
    مدیریت ارتباط با مشتری
    ارزیابی عملکرد
    کارت امتیازی CRM

    شماره نشریه
    61
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد
    کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، مؤسسه آموزش عالی اشراق/ شرکت گاز استان خراسان شمالی

    شاپا
    2008-9198
    2717-1647
    URI
    https://scmj.ihu.ac.ir/article_204493.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216307

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب