شناسایی عوامل پایداری زنجیره تأمین مبتنی بر حوزه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در صنعت خودروسازی (مطالعه موردی: شرکت صنعتی ایران خودرو)
(ندگان)پدیدآور
اله یاری, مهساپیله وری, نازنین
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه دنیای رقابتی دیدگاه مدیران از مدیریت سنتی به سمت مدیریت علمی تغییر داده است. یکی از موضوعات مهم در صنایع، مدیریت زنجیره تأمین است زیرا به باور بسیاری از صاحب نظران در دنیای رقابتی امروز، رقابت از سطح شرکت ها به رقابت میان زنجیره تأمین آنها تغییر کرده است. مدیریت زنجیره تأمین به یک مسئله راهبردی برای هر شرکت به دنبال دستیابی به اهداف در شرایط رقابت اقتصادی، زمان و کیفیت خدمات بهویژه در یک محیط اقتصادی به وسیله جهانی شدن تجارت و شتاب چرخه صنعتی تبدیل شده است. صنعت خودرو که یکی از صنایع قدیمی کشور ما می باشد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.هدف این پژوهش بکارگیری رویکرد دلفی فازی برای شناسایی عوامل پایداری زنجیره تأمین می باشد.که در ابتدا با مرور ادبیات نظری پژوهش سه بعد اقتصادی،اجتماعی،زیست محیطی به عنوان ابعاد اصلی و 18 شاخص به عنوان زیر معیار انتخاب شده است.که در نهایت پس از 3 مرحله نظر خواهی از خبرگان 15 شاخص مورد موافقت قرار گرفت.
کلید واژگان
زنجیره تأمین پایدارمدیریت زنجیره تأمین پایدار
عوامل زنجیره تأمین پایدار
صنعت خودروسازی
دلفی فازی
شماره نشریه
58تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی،گرایش تولید و عملیات دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهراندانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یادگار امام خمینی(ره)
شاپا
2008-91982717-1647



