• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین
    • دوره 19, شماره 56
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین
    • دوره 19, شماره 56
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین راهبرد نظام CRM بر پایه وارانتی با رویکرد کارت امتیازی متوازن

    (ندگان)پدیدآور
    منصوری, احسانبغدادی, عصمترودابر, نسیم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از چهار عنصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری، خدمات است و وارانتیِ محصول جزء خدمات پس از فروش است که تولیدکنندگان همراه با محصول ارائه می­کنند. در اکثر کشورهای توسعه­یافته سود ارائه‌کنندگان از خدمات پس از فروش درصد قابل توجهی از درآمد آنها را تشکیل می­ دهد. از طرفی چالش ­های اصلی بنگاه­ های اقتصادی، تدوین راهبرد نظام مدیریت ارتباط با مشتری است و مطالعات نشان می­ دهد سازمان­ هایی که از رویکرد کارت امتیازی متوازن استفاده می­ کنند در اجرای راهبرد خود موفق ­تر هستند. این کارت طرح­ های مدیریت ارتباط با مشتری را به عوامل کلیدیِ موفقیت و معیارهای عملکردی تبدیل می­ کند و نهایتاً منجر به تدوین برنامه­ های اجرایی می­ گردد. بنابراین ما در این مقاله مسئله خدمات پس از فروش را در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری همراه با رویکرد کارت امتیازی متوازن بیان می­ کنیم. سپس به ­منظور دستیابی به نتایج دقیق و کاربردی و نیز جهت امکان­ پذیر کردن قضاوت نهایی با بهره­ گیری از تکنیک تاپسیس، شاخص های پیشنهادی، مورد آزمون عملی قرار می­ گیرد. نتایج به­ دست آمده حاکی از آن است که در بین ابعاد کارت امتیازی متوازن، بعد مشتری دارای بالاترین اهمیت می‌باشد و از میان عوامل کلیدی موفقیت جلب رضایت مشتری رتبه اول را به خود اختصاص می­ دهد.
    کلید واژگان
    مدیریت ارتباط با مشتری
    خدمات پس از فروش
    کارت امتیازی متوازن
    محصول
    مشتری

    شماره نشریه
    56
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه اراک
    کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
    کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران

    شاپا
    2008-9198
    2717-1647
    URI
    https://scmj.ihu.ac.ir/article_203628.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216286

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب