ساختار و شاخصهای ارزیابی زنجیره تأمین گردشگری مطالعه موردی شهر مشهد
(ندگان)پدیدآور
توسلی حجتی, زهرابیجه کشاورزی, رضا
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
گردشگری اسلامی نقش بسیار مهمی در تربیت معنوی، روحانی و آرامش فکری جامعه دارد و جذب گردشگران خارجی باعث معرفی بهتر اسلام و نشان دادن چهره واقعی انقلاب اسلامی و حقایق ایران به سایر ملل می گردد. یکی از نیازهای اجتماعی گردشگری مذهبی در شهر مشهد، توجه بـه اوقات فـراغت جهـانگردان است که می تواند در کنار زیارت، اوقات خوش و فرحبخشی برای زائران فراهم نماید. در این مقاله ابتدا ضمن معرفی ساختار مفهومی زنجیره تأمین گردشگری، اجزا و مؤلفه های تأثیرگذار بر آن نیز تبیین خواهد شد. مدل معرفی شده از کل نمونه های قبلی کاملتر بوده و سعی شده تا از تمام ابعاد به این ساختار پرداخته شود. در ادامه ساختار جامعی جهت ارزیابی زنجیره تأمین گردشگری در سه سطح با قابلیت ارزیابی شاخص های کیفی و کمی معرفی شده و برای نمونه با توجه به جایگاه ویژه شهر مشهد، برای این شهر پیاده و نواقص اطلاعاتی آن نیز شناسایی شده است.
کلید واژگان
مدیریت زنجیره تأمینصنعت گردشگری
شاخص ارزیابی
شهر مشهد
شماره نشریه
49تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکیسازمان پدید آورنده
دانشگاه تهراندانشگاه تهران
شاپا
2008-91982717-1647



