نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامانی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorنورنگ, احمدfa_IR
dc.contributor.authorجهانشاهی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:16:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:16:16Z
dc.date.available1399-07-09T02:16:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:16:16Z
dc.date.issued2013-11-22en_US
dc.date.issued1392-09-01fa_IR
dc.date.submitted2013-05-26en_US
dc.date.submitted1392-03-05fa_IR
dc.identifier.citationامانی, حسین, نورنگ, احمد, جهانشاهی, حسن. (1392). توسعه مدل انتخاب تأمین کنندگان با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره فازی با فرض وابستگی معیارها. نشریه علمی مدیریت زنجیره تأمین, 15(41), 60-69.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9198
dc.identifier.issn2717-1647
dc.identifier.urihttps://scmj.ihu.ac.ir/article_203516.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216189
dc.description.abstractبا توجه به رقابت شدید، پیشرفت سریع تکنولوژی، چرخه کوتاه تولید و نیاز به خدمت­ دهی در سطح بالا به مشتری، دیگر شرکت­ها نمی­ توانند به تنهایی از عهده همه فعالیت­ های خود بر آیند به­ طوری که امروزه رقابت از سطح سازمان­ها به سطح زنجیره عرضه حرکت کرده است و شاخص خدمات مطلوب در سیستم نظام­گرا در طول زنجیره عرضه مورد نظر می­ باشد. در چارچوب این زنجیره، شرکت­ها مجبورند قسمتی یا تمامی عملیات تولیدی خود را در خارج از سازمان توسط تأمین کنندگان انجام دهند. در این جاست که شرکت­ها، تأمین­ کنندگان خود را به عنوان یکی از حلقه­ های بسیار مهم زنجیره عرضه تلقی کرده و از این‌رو تأمین­ کنندگان قسمت عمده­ای از انجام عملکردها و فرآیندهای تأثیرگذار بر کیفیت محصول یا خدمات نهایی شرکت­ها را به­ عهده دارند. اهمیت مسئله انتخاب تأمین کننده تا آنجاست که پیوند استراتژیک و مناسب با تأمین­ کنندگان مناسب می­ تواند موجب رشد و شکوفایی سازمان شود و بالعکس عدم انتخاب درست تأمین­ کنندگان می­ تواند موجب رکود و حتی زوال سازمان گردد. در تحقیقات گذشته که با تصمیم‌ گیری چند معیاره و روش­ های دیگر انجام شده است، معیارهای انتخاب تأمین کننده عمدتاً از یکدیگر مستقل فرض شده‌اند و تأثیر آنها بر یکدیگر و بر فرآیند انتخاب کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. این در حالی است که اغلب معیارها از یکدیگر مستقل نمی‌باشند و اثرات ترکیبی که بر یکدیگر و در نتیجه بر کل فرآیند ارزیابی می‌گذارند باید مد نظر قرار گیرد[1]. در این مقاله روشی برای تصمیم­ گیری چند معیاره جهت انتخاب تأمین کننده مناسب، پیشنهاد می­ گردد که علاوه بر وزن­دهی داده محور و وزن دهی کارشناس محور، به بررسی روابط موجود بین معیارها نیز می­ پردازد. برای به‌ کارگیری عدم قطعیت موجود در تصمیم‌ گیری و واقعی‌تر شدن نتایج حاصل از آن، اعداد فازی نیز در مدل پیشنهادی به­ کار گرفته شده است. در این تحقیق فرض بر این است که معیارهای اصلی، مستقل از هم بوده، ماتریس مقایسه به دست آمده از نظرات کارشناسان سازگار و وزن نظرات همه کارشناسان یکسان می­ باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین (ع) مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی مدیریت زنجیره تأمینfa_IR
dc.subjectزنجیره تأمینfa_IR
dc.subjectتأمین کنندهfa_IR
dc.subjectانتخاب تأمین کنندهfa_IR
dc.subjectتصمیم گیری چند معیارهfa_IR
dc.subjectتصمیم گیری چند معیاره فازیfa_IR
dc.titleتوسعه مدل انتخاب تأمین کنندگان با استفاده از تکنیک تصمیم گیری چندمعیاره فازی با فرض وابستگی معیارهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین(ع)، نویسنده پاسخگوfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue41
dc.citation.spage60
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد