• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 8, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 8, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EFL Learners’ Perceptions of Ethics in the Classroom

    (ندگان)پدیدآور
    Alemi, Minoo
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    577.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study investigated EFL learners' perceptions of classroom ethics, and 60 EFL learners participated in an interview and an ethics questionnaire. The analysis of collected data resulted in 13 categories of classroom ethics, including ‘teacher punctuality', ‘fairness and discrimination', ‘respect and politeness', ‘being humorous and energetic', ‘discipline', ‘rapport', ‘commitment to the profession and colleagues', ‘appropriate content of discussion', ‘responsibility', ‘adaptability', ‘reliability and trust', ‘avoidance of misuse', and ‘dress code'. The findings showed that all the learners recognized ethics as an essential part of the classrooms while their views differed in ranking some ethics. The most and the least valuable ethics for the participants were ‘punctuality' and “dress code and appearance" in order. The most important ethics perceived by the learners were ‘punctuality', ‘rapport', and ‘being humorous and energetic'. The findings illustrated that the learners' consideration of ethics was focused on the teachers' manner and morality in the classroom.
    کلید واژگان
    Classroom ethics
    Code of ethics
    EFL learners
    Perception
    Values

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-09-01
    1399-06-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Isfahan Branch
    سازمان پدید آورنده
    Islamic Azad University, West Tehran Branch, Tehran, Iran.

    شاپا
    2588-3259
    2538-4244
    URI
    https://dx.doi.org/10.30486/relp.2020.1883420.1169
    http://relp.khuisf.ac.ir/article_674082.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216100

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب