• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    English Comparative Forms in Iranian Textbooks Compared to Textbooks Developed by Native Material Developers

    (ندگان)پدیدآور
    Shafeniya, GhazalehLotfi, AhmadReza
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    391.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    In the introductory stages of language learning, students are exposed to parative forms explicitly taught in their textbooks. As Knoch (2004) mthis is accomplished by teaching the comparative form of the adjective generally directly followed by a than clause. This study aimed to compare between native and nonnative material developers with regard to the coverage of comparative forms. In doing so, two corpora of high school changes were developed and juxtaposed. The data were gathered books and converting them into computerized forms. The data by the frequency percentages of the forms and further examined and compared as well. The results revealed that there was a significant difference corpora with regard to the coverage of comparative forms.
    کلید واژگان
    Comparative Forms
    Concordancing
    Corpus Linguistics

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-09-01
    1392-06-10
    ناشر
    Islamic Azad University, Isfahan Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of English, Khorasgan Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
    Assistant Professor, Islamic Azad University, Khorasgan Branch

    شاپا
    2588-3259
    2538-4244
    URI
    http://relp.khuisf.ac.ir/article_533593.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216019

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب