• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in English Language Pedagogy
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Syntactic Priming Effects on EFL Learners’ Production and Retention of Indirect Questions

    (ندگان)پدیدآور
    Biria, RezaAmeri Golestan, Ahmad
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    280.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study examines the impact of syntactic priming on the production and retention of indirect questions by Iranian learners of English as a foreign language (EFL). Eighty learners participated in two experiments investigating the impact of syntactic priming on oral production and retention of indirect questions. Experiment 1 showed that priming resulted in increased production of the target structure by the Experimental groups as compared with production by the Control groups. Experiment 2 showed that the rate of production of the target structure remained significantly higher for participants in the Experimental groups one day later.
    کلید واژگان
    language proficiency
    metaphor
    Metaphorical Competence
    EFL learners

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-09-01
    1392-06-10
    ناشر
    Islamic Azad University, Isfahan Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of English, Khorasgan Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
    Department of English, Majlesi Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran

    شاپا
    2588-3259
    2538-4244
    URI
    http://relp.khuisf.ac.ir/article_533587.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/216013

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب