• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات فقه تربیتی
    • دوره 6, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات فقه تربیتی
    • دوره 6, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی فقهی رعایت توان متربی در اقدامات تربیتی

    (ندگان)پدیدآور
    طرقی, مجیدیوسفی, جعفرکاظمی, سید عنایت الله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    507.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    انسان موجودی مرکب از روح و جسم، ذوابعاد و به اصطلاح دارای ساحات وجودی است. تکامل آدمی، تدریجی بوده و در تمام ابعاد و ساحات، قابلیت کامل شدن را دارد. اما توان و استعدادهای آدمی خودبه‌خود شکوفا نمی‌شوند بلکه باید شرایط لازم آن فراهم گردد، حال به مهیا نمودن این شرایط و زمینه‌ها «تربیت» اطلاق می‌شود. رعایت توان و ظرفیت متربی به ‌عنوان اصل عام بر هر روش و اقدام تربیتی اثرگذار و حاکم بر کاربست سایر اصول تربیتی است. نظر به اهمیت این اصل، بررسی حکم فقهی این قاعده تربیتی، بیش‌ازپیش لزوم پیدا می‎کند. این نوشته در پی آن است که حکم فقهی «رعایت توان متربی» در اقدامات تربیتی را با روش تحقیق اجتهادی از خلال ادله عقلی و نقلی استنباط نماید.
    کلید واژگان
    توانش‌ها
    اصل تربیتی
    استعداد
    ساحت‎های تربیت
    تکلیف مالایطاق

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    جامعة المصطفی| العالمیة
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی المصطفی
    هیات علمی المصطفی
    دکتری فقه تربیتی

    شاپا
    2476-4353
    URI
    http://mft.journals.miu.ac.ir/article_4117.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/215649

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب