دوره 5, شماره 10
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی قاعدۀ فقهی علم نافع در تعلیم و تعلم *
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-12-22)در تاریخ فقه، قواعد فقهیه به عنوان عام فوق در استنباط احکام شرعی به ویژه مسائل مستحدثه، نقش بیبدیلی دارند. فقه تربیتی نیز به عنوان فقه نوین نیازمند برخورداری از پشتوانۀ قواعد فقهی متناسب با خود است. این مهم هنگامی ضرورت ...
-
آموزش حفظ قرآن در مهدهای کودک از منظر فقه تربیتی*
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-12-22)دستیابی به حکم فقهی آموزش حفظ قرآن در مهدکودکها بر مبنای روش استنادی و تحلیلی با تأکید بر روش استنباط فقهی، موضوع این نوشتار است. آموزش حفظ قرآن یعنی واداشتن کودک پیشدبستانی به حفظ قرآن درحالیکه شرعاً مرفوع القلم است ...
-
فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها *
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-12-22)مطالعه، پایش و ارزیابی ایدههای تازه ضروری است و «فقه تربیتی» با هویتی میانرشتهای و به عنوان شاخهای از علم فقه و قلمروی جدید در «تربیتپژوهی» مراحل رشد و تکامل خود را طی میکند و لازم است مورد نقد و نظر قرار گیرد. ...
-
بررسی نقش مدارا در تعلیم و تربیت ارزشهای عبادی با رویکرد فقهی *
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2018-12-22)در تعلیم و تربیت ارزشهای عبادی، مربیان با اصول و روشهای مختلفی میتوانند ارزشها را انتقال داده و نهادینه نمایند. یکی از مسائل مهم در این عرصه، مدارا و رفتار نرم و ملایم از سوی والدین است. اهمیت این مسئله زمانی دوچندان ...



