تفسیر قرآن در رسانه (صوتی)
(ندگان)پدیدآور
حمید جزایری, سیداحمدیفر, مصطفینوع مدرک
Textمقاله علمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه ابزار رسانه، مهمترین راه برای تبلیغ و نشرآموزههای قرآنی و قوانین و شریعت به شمار میرود. تفسیر کلام الهی در این بین جایگاه والایی داشته و شایسته است در رسانه به این مهم توجه ویژهای شود. بایسته است تفسیری که در رسانه به ویژه صدا (رادیو) اجرا میشود، قوانین و مقررات خاصی جهت آمادهسازی و تهیه داشته باشد. بدینسان ناگزیریم که روشهای نوین جهت استوارسازی، اتقان و جذابیت این امر برگزینیم. این نوشتار بر سه محور چیستی تفسیر رسانهای (صدایی / رادیویی)، ذکر نمونههایی از بهترین تفاسیر صدایی (رادیویی) متفاوت از کشورهای مختلف جهان عرب و راههای دستیابی به طریق، شیوه و روش مفسران، بیان بهترین شیوه در تهیه و ارائه تفسیر به وسیله صدا (رادیو) برای تمام گروهها سامان یافته است. نویسنده بر این باور است که روشهای تفسیری صدایی (رادیویی)، همچنان نیاز به روشها و سبکهای نوین دارد که باید همگام با نیازهای عصر حاضر برای شنونده و مخاطبان مختلف ارائه گردد.
کلید واژگان
قرآنتفسیر
صدا (رادیو)
رسانه
تفسیر رسانهای (صدایی)
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
جامعة المصطفی العالمیة محل انتشار: مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث کد پستی: 64391-37191 تلفن معاونت پژوهش: 02537110535 چاپ: مرکز بینالمللی ترجمه و نشر المصطفی قمشاپا
2322-51656106-8002




