عوامل موثر بر کیفیت آموزش ضمن خدمت کارکنان فرماندهی انتظامی
(ندگان)پدیدآور
مظاهری, علیرضامومنی, قدیرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش ضمن خدمت کارکنان فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی در سال 1394 میباشد. برای انجام این پژوهش تعداد 62 نفر از کارکنان معاونت آموزش و مربیان و مدرسین مجتمع آموزشی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی به صورت تمام شمار جهت تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهش مذکور از نظر هدف کاربردی، از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی آن توسط تعدادی از اساتید و صاحب نظران مورد تایید قرار گرفته است. پایایی سؤالات نیز با استفاده از آلفای کرونباخ مورد سنجش و تایید قرار گرفت و مقدار 0.84 حاصل شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، با توجه به موضوع پژوهش و فرضیههای مطرح شده آماره های توصیفی از جمله فراوانی، میانگین، میانه و به منظور تحلیل آمار استنباطی از رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج حاصل شده از پژوهش نشان میدهد که عامل انسانی، عامل مدیریتی و عامل پشتیبانی بر کیفیت آموزش ضمن خدمت کارکنان تاثیرگذار میباشند. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که از میان سه عامل تأثیر گذار بر کیفیت دورههای آموزشی، عامل انسانی دارای بیشترین مقدار تأثیر و عامل پشتیبانی دارای کمترین میزان تأثیر بوده است.
کلید واژگان
کیفیتآموزش
دوره آموزش ضمن خدمت
کارکنان فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی/مرکز تحقیقات کاربردیسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه علوم انتظامی امیندانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده علوم و فنون اداری دانشگاه علوم انتظامی
شاپا
2345-58102716-9995




