• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون مدیریت اطلاعات
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم و فنون مدیریت اطلاعات
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و اعتبارسنجی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

    (ندگان)پدیدآور
    ملازهی, اسماءکریمی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.006 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش شناسایی و اعتبارسنجی عوامل مؤثر بر اشتراک‌دانش معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT)) می‌باشد. روش‌پژوهش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به روش توصیفی- پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه معلمان زن و مرد شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 97-1396 در دوره کارشناسی ناپیوسته پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان زاهدان به تعداد 967 نفر بودند که براساس جدول کرجسی و مورگان، 140 نفر به‌عنوان نمونه به‌روش تصادفی در دسترس انتخاب شدند. گردآوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام شد. روایی ابزار با استفاده از دیدگاه صاحب‌نظران و آزمون تحلیل‌عاملی سنجیده و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 97% محاسبه گردید. یافته‌ها: آزمون t تک‌نمونه نشان داد تمامی گویه‌ها از دیدگاه معلمان با اهمیت ارزیابی شده است. نتایج آزمون t گروه‌های مستقل و تحلیل واریانس یک‌راهه نشان داد تفاوت معناداری در زمینه عوامل‌فردی (671/2-=t) و عوامل‌سازمانی(026/2-=t) وجود دارد. همچنین آزمون توکی تفاوت معناداری بین رشته‌های تحصیلی مختلف در زمینه عوامل مؤثر بر اشتراک‌دانش معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات را نشان داد. نتیجه‌گیری: معلمان دیدگاه مثبتی نسبت به اشتراک‌گذاری دانش خود از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) دارند. بنابراین مدیران آموزش و پرورش باید با ارزش‌گذاری بر اهمیت به اشتراک‌گذاری دانش، آموزش و استفاده از پتانسیل معلمان با تجربه و در اختیار نهادن زیرساخت‌های فناوری، به معلمان در به اشتراک‌گذاری دانش خود از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات کمک نمایند.
    کلید واژگان
    اعتبارسنجی
    اشتراک دانش
    فناوری اطلاعات و ارتباطات
    معلمان
    اطلاع و دانش

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه قم
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس پژوهش، دانشگاه فرهنگیان، ایران، زاهدان
    مربی، گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان، ایران.

    شاپا
    2476-6658
    2476-6534
    URI
    https://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.3626.1256
    http://stim.qom.ac.ir/article_1290.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/214673

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب