نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیعی, شیلانfa_IR
dc.contributor.authorتوکلی, منصورfa_IR
dc.contributor.authorوحید دستجردی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:07:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:07:19Z
dc.date.available1399-07-09T02:07:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:07:19Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-10en_US
dc.date.submitted1396-12-19fa_IR
dc.identifier.citationشفیعی, شیلان, توکلی, منصور, وحید دستجردی, حسین. (1397). طرحی برای آموزش ترجمۀ دیداری در کلاس‌های ترجمۀ شفاهی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 22(42), 103-128.fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_34439.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213125
dc.description.abstractمقالۀ حاضر ضمن اشاره به نواقص آموزش ترجمۀ شفاهی در مقطع کارشناسی تربیت مترجم زبان انگلیسی، به ارائۀ طرحی برای مراحل ابتدایی آموزش ترجمۀ شفاهی از طریق معرفی فنّ ترجمۀ دیداری و خرده مهارت‌های آن می‌پردازد. رویکرد تکلیف‌محور به دلیل دارا بودن قابلیت‌هایی چون فراگیر محور بودن و تعامل همه‌جانبۀ مدرس و فراگیر دارای قابلیت‌های لازم برای آموزش ترجمۀ دیداری است. از این رو پژوهشگران با بهره‌گیری از‌ این رویکرد آموزش زبان و تلفیق آن با نظریه و عمل در ترجمۀ شفاهی و نیازهای این دوره، طرحی برای ساماندهی آموزش ترجمۀ شفاهی پیشنهاد داده‌اند. همچنین راهبردهای متنوع ترجمۀ دیداری با بهره‌گیری از تکالیف مختلفی که به کنش موفق در دیگر شیوه‌های ترجمۀ شفاهی از قبیل ترجمة پیاپی و هم‌زمان نیز می‌انجامد ارائه شده است. پژوهش پیش رو به مثابۀ یک بستۀ آموزشی برای مدرسان و برنامه‌ریزان درسی و سیاست‌گذاران آموزشی و متولیّان طراحی دروس کارشناسی زبان انگلیسی به‌ویژه واحدهای درسی ترجمۀ شفاهی خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent391
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.subjectترجمة شفاهیfa_IR
dc.subjectترجمۀ دیداریfa_IR
dc.subjectآموزش زبان تکلیف محورfa_IR
dc.titleطرحی برای آموزش ترجمۀ دیداری در کلاس‌های ترجمۀ شفاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مطالعات ترجمه دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد تمام گروه انگلیسی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه زبان انگلیسی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue42
dc.citation.spage103
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد