نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorوکیلی فرد, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی حصاریان, محمد باقرfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی خلخالی, نادیاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:07:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:07:10Z
dc.date.available1399-07-09T02:07:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:07:10Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-03en_US
dc.date.submitted1397-06-12fa_IR
dc.identifier.citationوکیلی فرد, امیررضا, میرزایی حصاریان, محمد باقر, احمدی خلخالی, نادیا. (1398). فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم‌‌اجتماعی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 23(44), 21-48. doi: 10.30487/rwab.2019.36379fa_IR
dc.identifier.issn2676-7503
dc.identifier.issn2676-7511
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2019.36379
dc.identifier.urihttp://jut.samt.ac.ir/article_36379.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213067
dc.description.abstractبررسی منابع آموزشی تدوین‌‌‌‌شده برای اهداف دانشگاهی به منظور ارزیابی میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و میزان برآورده کردن نیازهای آموزشی دانشجویان صورت می‌‌‌‌پذیرد. در این پژوهش، کتاب <em>فارسی ویژة علوم‌‌اجتماعی برای فارسی‌آموزان غیر ایرانی: آموزش یکپارچة راهبرد‌‌ها و مهارت‌های زبانی</em> برای فارسی‌آموزان غیرایرانیِ رشته‌‌های علوم‌‌اجتماعی دانشگاه‌‌ها ارزیابی شده است. پژوهش حاضر کاربردی وگردآوری داده‌‌های پژوهش به روش میدانی است و شیوة واکاوی داده‌‌ها توصیفی است. ابزار پژوهش انگارة ارزیابی مک‌‌دانف و شاو (2003) است که گردآوری داده‌‌ها در آن با استفاده از پرسش‌‌نامة مستقیم و مصاحبه انجام می‌شود. برای روایی عاملی پرسش‌‌نامة پژوهش، از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌‌دهد، کتاب دانشگاهی مذکور از نظر محتوای تخصصی و راهبردهای آموزشی، با درصد قابل توجهی، با استانداردهای آموزشی و تدوین مواد آموزشی حوزة مورد نظر مطابق است. نتیجة بررسی‌‌های آماری نیز نشان می‌‌دهد که کتاب مذکور به طور معناداری با نیازهای آموزشی دانشجویان همخوانی دارد. از مهم‌‌ترین قوت‌های آن، آموزش یکپارچة مهارت‌‌های یادگیری زبان برای سطح پیشرفته، و از ضعف‌های آن، عدم تدوین سطوح پایه و میانی برای فارسی‌‌آموزانی است که می‌‌خواهند فارسی را از همان روزهای آغازین برای هدف‌‌های دانشگاهی بیاموزند.fa_IR
dc.format.extent766
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاfa_IR
dc.publisherInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMTen_US
dc.relation.ispartofپژوهش و نگارش کتب دانشگاهیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity Textbooks; Research and Writtingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30487/rwab.2019.36379
dc.subjectآموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectاهداف دانشگاهیfa_IR
dc.subjectعلوم‌‌اجتماعیfa_IR
dc.subjectارزیابی مواد آموزشیfa_IR
dc.subjectانگارة مک‌‌دانف و شاوfa_IR
dc.titleفارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوم‌‌اجتماعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue44
dc.citation.spage21
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد