| dc.contributor.author | وکیلی فرد, امیررضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزایی حصاریان, محمد باقر | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی خلخالی, نادیا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:07:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:07:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:07:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:07:10Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-09-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-06-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | وکیلی فرد, امیررضا, میرزایی حصاریان, محمد باقر, احمدی خلخالی, نادیا. (1398). فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوماجتماعی. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 23(44), 21-48. doi: 10.30487/rwab.2019.36379 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-7503 | |
| dc.identifier.issn | 2676-7511 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2019.36379 | |
| dc.identifier.uri | http://jut.samt.ac.ir/article_36379.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213067 | |
| dc.description.abstract | بررسی منابع آموزشی تدوینشده برای اهداف دانشگاهی به منظور ارزیابی میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و میزان برآورده کردن نیازهای آموزشی دانشجویان صورت میپذیرد. در این پژوهش، کتاب <em>فارسی ویژة علوماجتماعی برای فارسیآموزان غیر ایرانی: آموزش یکپارچة راهبردها و مهارتهای زبانی</em> برای فارسیآموزان غیرایرانیِ رشتههای علوماجتماعی دانشگاهها ارزیابی شده است. پژوهش حاضر کاربردی وگردآوری دادههای پژوهش به روش میدانی است و شیوة واکاوی دادهها توصیفی است. ابزار پژوهش انگارة ارزیابی مکدانف و شاو (2003) است که گردآوری دادهها در آن با استفاده از پرسشنامة مستقیم و مصاحبه انجام میشود. برای روایی عاملی پرسشنامة پژوهش، از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد، کتاب دانشگاهی مذکور از نظر محتوای تخصصی و راهبردهای آموزشی، با درصد قابل توجهی، با استانداردهای آموزشی و تدوین مواد آموزشی حوزة مورد نظر مطابق است. نتیجة بررسیهای آماری نیز نشان میدهد که کتاب مذکور به طور معناداری با نیازهای آموزشی دانشجویان همخوانی دارد. از مهمترین قوتهای آن، آموزش یکپارچة مهارتهای یادگیری زبان برای سطح پیشرفته، و از ضعفهای آن، عدم تدوین سطوح پایه و میانی برای فارسیآموزانی است که میخواهند فارسی را از همان روزهای آغازین برای هدفهای دانشگاهی بیاموزند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 766 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR |
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30487/rwab.2019.36379 | |
| dc.subject | آموزش زبان فارسی | fa_IR |
| dc.subject | اهداف دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | علوماجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | ارزیابی مواد آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | انگارة مکدانف و شاو | fa_IR |
| dc.title | فارسی برای اهداف دانشگاهی: تحلیل کتاب فارسی ویژة علوماجتماعی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد آموزش زبان فارسی دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 44 | |
| dc.citation.spage | 21 | |
| dc.citation.epage | 48 | |