| dc.contributor.author | فاضلی, نعمت الله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:07:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:07:04Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:07:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:07:04Z | |
| dc.date.issued | 2015-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-05-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-02-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فاضلی, نعمت الله. (1394). تشویش نوشتن: مسئلهمندی نوشتن در حوزة علوم انسانی و اجتماعی در ایران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, 19(37), 1-24. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-7503 | |
| dc.identifier.issn | 2676-7511 | |
| dc.identifier.uri | http://jut.samt.ac.ir/article_22361.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213035 | |
| dc.description.abstract | اکنون چیزی را به شما بگویم که فقط همین حالا آن را فهمیدهام. پس از چاپ پنج کتاب، حرفة نویسندگی، احتمالاً هر چه بیشتر مینویسی مشکلتر میشود (گابریل گارسیا مارکز). <br/> <br/>چکیده <br/>مقالة حاضر تحلیلی در زمینه نوشتن و «سواد دانشگاهی» در حوزة علوم انسانی و اجتماعی در ایران امروز است. در این مقاله برآنم امر نوشتن در بستر اجتماعی و معرفتی نظام دانشگاهی را بررسی و راهبردی برای مواجهه با «وضعیت مسئلهمندی» ارائه کنم. این راهبرد در «سطح عاملیت» یا فردی، اتخاذ «رویکردی وجودی» به امر نوشتن به وسیلة دانشگاهیان و در «سطح ساختار»، بازاندیشی وایجاد تحولات ساختاری است. در بخش اول مقاله، «نوشتن دانشگاهی» را به عنوان نوعی مسئله صورتبندی کرده و نوشتن را چون امری پرابلماتیک توضیح دادهام. در بخش دوم، رویکرد نظری با عنوان نوشتن به منزلة «امر وجودی» را ارائه کردهام و نشان دادهام که چگونه میتوان با اتخاذ و قبول این رویکرد، مسئلة نوشتن دانشگاهی را تحلیل و راهبردی برای مواجهه با آن ارائه کرد. اساس سومین بخش مقاله، ارائة رویکردی روششناسانه برای کاربست تحلیل وجودی نوشتن است. در این زمینه ابعاد مختلف راهبرد «خودروایتگری محققانه» و «خودمردمنگاری» را توضیح دادهام. بخش پایانی مقاله را به تبیین اهمیت رویکرد وجودی به نوشتن اختصاص داده، برخی انتقادات به این رویکرد را مختصراً بیان کردهام. | fa_IR |
| dc.format.extent | 287 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها | fa_IR |
| dc.publisher | Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | University Textbooks; Research and Writting | en_US |
| dc.subject | نوشتن دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | سواد دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | وجودگرایی | fa_IR |
| dc.subject | خودروایتگری محققانه | fa_IR |
| dc.subject | خودمردمنگاری | fa_IR |
| dc.title | تشویش نوشتن: مسئلهمندی نوشتن در حوزة علوم انسانی و اجتماعی در ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار انسانشناسی و مطالعات فرهنگی/ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 19 | |
| dc.citation.issue | 37 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 24 | |