مرور دوره 19, شماره 37 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
بررسی دیدگاه دانشجویان دربارة شیوة آموزش دروس معارف اسلامی با تأکید بر خصایص جمعیتشناختی آنان (نمونة موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)
(سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2015-11-22)ارزیابی شیوۀ آموزش به منظور ادراک میزان انتقال و تأثیرگذاری مفاهیم آموزشی به فراگیران اهمیت زیادی دارد؛ به ویژه اینکه آموزش معارف اسلامی به دانشجویان و رسوخ به نظام اعتقادات و پدیداری در رفتار آنان، به عنوان اهداف تربیتی ...
-
تشویش نوشتن: مسئلهمندی نوشتن در حوزة علوم انسانی و اجتماعی در ایران
(سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2015-11-22)اکنون چیزی را به شما بگویم که فقط همین حالا آن را فهمیدهام. پس از چاپ پنج کتاب، حرفة نویسندگی، احتمالاً هر چه بیشتر مینویسی مشکلتر میشود (گابریل گارسیا مارکز). چکیده مقالة حاضر تحلیلی در زمینه نوشتن و ...
-
گفتمان بینافرهنگی در کتاب فارسی در کاربرد
(سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2015-11-22)این مقاله با بررسی یکی از کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، به اهمیت چگونگی بازنمون مؤلفههای فرهنگی در تقویت توانش گفتمان بینافرهنگی پرداخته است. کتاب فارسی در کاربرد: کتاب درسی مقدماتی زبان و فرهنگ، ...
-
معیارها و شاخصهای تدوین و ارزیابی کتابهای مکالمة عربی دانشگاه پیام نور بر اساس اهداف آموزشی وزارت علوم و فناوری
(سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2015-11-22)کتابهای درسی در نظامهای متمرکز اهمیت زیادی دارد، بنابراین رعایت اصول استاندارد تألیف کتاب در این نظامها حائز اهمیت است. در کتابهای درسی مکالمة عربی که سازمان مرکزی پیام نور معرفی میکند سه اصل سازماندهی اصولی محتوا، ...



