بررسی عوامل مؤثر بر میزان استفادۀ دانشجویان دختر از لوازم آرایش
(ندگان)پدیدآور
اکبری, محمدبوستانی, داریوشزیدآبادی, الهامنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله درصدد بررسی عوامل مؤثر بر میزان استفادة دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از لوازم آرایشی است. روش پژوهش پیمایشی است و دادههای آن از طریق پرسشنامه جمعآوری شدهاند. جامعة آماری شامل کلیة دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (5413 نفر) و نمونۀ آماری نیز شامل 378 نفر است. چارچوب نظری مستخرج از نظریههای پیربوردیو، آنتونی گیدنز و برایان ترنر است. یافتهها نشان دادند که متغیرهایی از قبیل تنوعطلبی، مصرفگرایی، سرمایة فرهنگی، مصرف رسانهای، هویت بازاندیشانه و طبقة اجتماعی، گرایش به آرایش، سن، مقطع و ترم تحصیلی رابطۀ معناداری با میزان استفاده از لوازم آرایشی دارند. درمجموع، متغیرهای مستقل توانستهاند 37 درصد از متغیر وابسته را تبیین کنند. متغیر تنوعطلبی، بهترین پیشبینیکنندة میزان استفادة دانشجویان دختر از لوازم آرایشی است.
کلید واژگان
بدنتنوعطلبی
لوازم آرایشی
مصرفگرایی
جامعه شناسی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
گروه علوم اجتماعی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانگروه علوم اجتماعی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران
کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه علوم تحقیقات، واحد کرمان
شاپا
2538-31082538-3116




