شناسایی چالشهای بازاریابی کارآفرینان کشاورزی شهرستان کرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
قمبرعلی, رضوانآگهی, حسینعلی بیگی, امیرحسینزرافشانی, کیومرثنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از عوامل مهمی که باعث عدمموفقیت و ماندگارنبودن فعالیتهای کارآفرینی میشود، نارسایی سیستم بازاریابی محصولات است. اهمیت شناسایی ساختار بازار محصولات و بازاریابی آن بهحدی است که میتوان آن را همارزش با تولید محصول دانست. هدف پژوهش حاضر شناسایی چالشهای بازاریابی کارآفرینان کشاورزی شهرستان کرمانشاه است. این مطالعة کیفی با مشارکت 18 نفر از کارآفرینان کشاورزی شهرستان صورت گرفت. افراد با روش نمونهگیری هدفمند از نوع نمونهگیری همگون انتخاب شدند. دادههای پژوهش با استفاده از مصاحبههای فردی بهصورت نیمهساختاریافته جمعآوری شدند و برای تحلیل یافتهها از روش تحلیل محتوای رابطهای استفاده شد. پس از تحلیل نتایج، سه طبقة اصلی موانع سیاسی، اقتصادی و فنی بهعنوان چالشهای مهم بازاریابی کارآفرینان کشاورزی شناسایی شدند. این طبقهها شامل چالشهایی همچون ضعف نظام قیمتگذاری، ساختار نامناسب نظام بازار، نامناسببودن سامانة اطلاعرسانی بازار، کمبود امکانات زیرساختی، آسیبپذیربودن محصولات کشاورزی، کمبود اعتبار و سرمایة کافی، بیکیفیتی محصولات، درکنکردن مشتری و فقدان مهارتهای بازاریابی کارآفرین است.
کلید واژگان
بازاریابیتحلیل محتوا
کارآفرینان کشاورزی
کارآفرینی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه تهرانOwner & Primary Publisher: University of Tehran;
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری توسعة کشاورزی، دانشگاه رازیدانشیار دانشکدة کشاورزی، دانشگاه رازی
دانشیار دانشکدة کشاورزی، دانشگاه رازی
دانشیار دانشکدة کشاورزی، دانشگاه رازی
شاپا
2008-73732423-7787




