بررسی رابطه میان اعتماد اجتماعی و روحیه کارآفرینی زنان روستایی مطالعه موردی: دهستان شیروان از توابع شهرستان بروجرد
(ندگان)پدیدآور
فیروزآبادی, سید احمدنصرالهی وسطی, لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با ایجاد روحیه کارآفرینی در زنان روستایی و تقویت اعتماد بهنفس و استفادة هرچه بیشتر از نیروهای بالقوة زنان روستایی، دستیابی به توسعه روستایی سریعتر محقق خواهد شد. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین اعتماد اجتماعی و روحیة کارآفرینی میان زنان کارآفرین روستایی است. جامعة آماری این پژوهش، کلیة زنان عضو شرکت تعاونی دهستان شیروان از توابع شهرستان بروجرد است، که تمام 118 نفر اعضای آن، نمونة آماری مطالعه را تشکیل میدهند. گردآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه انجام گرفت و روایی و پایایی آن بهترتیب با نظر استادان و ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردید. فرض اصلی پژوهش این بود که بین اعتماد اجتماعی (با ابعاد فردی، عمومی و نهادی) و روحیة کارآفرینی (با ابعاد ریسکپذیری و خلاقیت) رابطه معنیداری وجود دارد. یافتههای تحقیق حاکی از آن بود که بین اعتماد اجتماعی (فردی، عمومی و نهادی) و روحیة کارآفرینی (ریسکپذیری و خلاقیت) زنان روستایی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
اعتماد اجتماعیخلاقیت
روحیه کارآفرینی
ریسکپذیری
زنان کارآفرین
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
دانشگاه تهرانOwner & Primary Publisher: University of Tehran;
سازمان پدید آورنده
دانشیار و مدیر گروه مطالعات توسعه روستایی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهرانکارشناس ارشد توسعه اجتماعی روستایی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
شاپا
2008-73732423-7787




