نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنادران, دکترالیاسfa_IR
dc.contributor.authorعبدلى, گیلداfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:02:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:02:19Z
dc.date.available1399-07-09T02:02:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:02:19Z
dc.date.issued2002-12-22en_US
dc.date.issued1381-10-01fa_IR
dc.identifier.citationنادران, دکترالیاس, عبدلى, گیلدا. (1381). بر آورد تابع تقاضای مطبوعات در ایران. تحقیقات اقتصادی, 37(2)fa_IR
dc.identifier.issn0039-8969
dc.identifier.issn2588-6118
dc.identifier.urihttps://jte.ut.ac.ir/article_10067.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/211400
dc.description.abstractبرآورد کشش قیمتی تقاضای مطبوعات، نشانگر ضروری بودن این کالا برای مصرف کنندگان شهری و روستایی در ایران است. برآورد کشش درآمدی نیز بیانگر آن است که با افزایش درآمد، تمایل زیادی برای بالا بردن هزینه مطبوعات در سبد مصرفی وجود دارد. در مقام مقایسه، هزینه روزنامه از جایگاه باثبات تری نسبت به هزینه مجلات برخوردار بوده که این مسئله در جامعه شهری و روستایی صادق است. در این راستا، حذف یارانه های مطبوعاتی که از طریق افزایش قیمت به مصرف کننده منتقل می شود، به افراد تمام گروههای درآمدی فشار می آورد و این درحالی است که تداوم این حمایتها برای تقویت کارکرد توسعه ای مطبوعات، به خصوص از جهت اطلاع رسانی و آموزش، ضروری به نظر می رسد.fa_IR
dc.format.extent639
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصادیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Economic Research (Tahghighat- E- Eghtesadi)en_US
dc.subjectیارانهfa_IR
dc.subjectتابع تقاضاfa_IR
dc.subjectتاج انگلfa_IR
dc.subjectکشش درآمدیfa_IR
dc.subjectکشش قیمتیfa_IR
dc.subjectمطبوعاتfa_IR
dc.titleبر آورد تابع تقاضای مطبوعات در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume37
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد