بررسی رابطهی اندازه با رشد در بنگاههای صنایع مواد غذایی و آشامیدنی ایران
(ندگان)پدیدآور
صدرائی جواهری, احمدبهزادی, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه به بررسی رابطهی اندازه با رشد بنگاههای حاضر در صنایع مواد غذائی و آشامیدنی ایران میپردازد. در این مطالعه دادههای خام طرح جامع آمارگیری کارگاههای صنایع کارخانهای مرکز آمار ایران مورد استفاده قرار گفته است. اعتبار فرضیهی گیبرات برای بنگاههای حاضر در این صنایع در دو زیر گروه بنگاههای کوچک و بزرگ مورد آزمون قرار گرفته است. آزمون اعتبار این فرضیه با استفاده از روش برآورد مدل به صورت پانل به شکل اثرات ثابت انجام شده است. و نیز برای بالا بردن اعتبار نتایج مطالعه از آزمون وجود توزیع نرمال لگاریتمی برای اندازهی بنگاههای حاضر در این صنایع استفاده شده است. نتایج بهدست آمده حکایت از رد این فرضیه در میان این بنگاهها دارد. نتایج نشان میدهد بنگاههای کوچک بهطور متوسط دارای نرخ رشد بیشتری نسبت به بنگاههای بزرگ هستند.
طبقهبندی JEL : L25, D92, C23, L11, L66
کلید واژگان
اندازهی بنگاهتوزیع اندازهی بنگاهها
رشد
صنایع مواد غذایی و آشامیدنی
مدل پانل
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار بخش اقتصاد دانشگاه شیرازدانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بخش اقتصاد دانشگاه شیراز
شاپا
0039-89692588-6118




