• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of English for Academic Purposes
    • Volume 8, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of English for Academic Purposes
    • Volume 8, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Relationship between Multiple Intelligences and Vocabulary Learning Strategies of Intermediate EFL Learners

    (ندگان)پدیدآور
    Mahdavi Zafarghandi, AmirAmini, Samaneh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    390.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present study was conducted to investigate the existence of any possible relationship between multiple intelligences (MI) and vocabulary learning strategies. The participants in this study were 90 students of Bandar Abbas English language Institutes. The instruments for data collection consisted of MI questionnaire and Vocabulary learning strategies questionnaire. After gathering the data, correlation and regression analyses were done on the obtained data. The results indicate that among 5 categories of strategies (determination, social, memory, cognitive, and metacognitive), determination, social and memory strategies can be strongly predicted by bodily, natural and interpersonal intelligences, respectively; while the natural intelligence is found to be a negative predictor of social strategies. More specifically, there is a significant relationship between several categories of strategies and different domains of intelligences.  Moreover, among 5 categories of strategies, there is a significant relation between determination, memory and social strategies on the one hand, and several domains of MI on the other.
    کلید واژگان
    Vocabulary Learning Strategies
    multiple intelligences
    Determination
    Memory
    Social Strategies

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-08-01
    1398-05-10
    ناشر
    Chabahar Maritime University
    Chabahar Maritime University
    سازمان پدید آورنده
    English Department, University of Guilan, Iran
    English Department, Islamic Azad Unversity, Bandar Abbas Branch

    شاپا
    2476-3187
    URI
    http://journalscmu.sinaweb.net/article_92986.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210865

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب