| dc.contributor.author | فیض آبادی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | ناعمی, علی محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T02:00:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T02:00:18Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T02:00:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T02:00:18Z | |
| dc.date.issued | 2018-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-05-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-02-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فیض آبادی, زهرا, ناعمی, علی محمد. (1397). تاثیرآموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر توجه انتخابی و ادراک دیداری دانش-آموزان دارای اختلال ریاضی دوره اول ابتدایی. روانشناسی افراد استثنایی, 8(31), 79-100. doi: 10.22054/jpe.2019.32243.1774 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2252-0031 | |
| dc.identifier.issn | 2476-647X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.32243.1774 | |
| dc.identifier.uri | http://jpe.atu.ac.ir/article_9584.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210728 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر توجه انتخابی و ادراک دیداری دانشآموزان دارای اختلال ریاضی دوره اول ابتدایی شهر سبزوار در سال 1396 انجام شد. این پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. 34 نفر از دانشآموزان دارای اختلال ریاضی در دورة اول ابتدایی سبزوار به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و در دو گروه آزمایش(17 نفر) و گروه کنترل(17 نفر) جایگزین شدند. پرسشنامههای رنگ – کلمه استروپ (1935) و ادراک دیداری فراستیگ (1963) به عنوان پیشآزمون اجرا شد. دانشآموزان گروه آزمایشی 15جلسة 40 دقیقهای( هر هفته دو جلسه) دربرنامة آموزش مهارت-های حرکتی ظریف شرکت کردند و آنگاه پسآزمون اجرا شد. دادهها با روش تحلیل کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که مهارتهای حرکتی ظریف موجب افزایش توجه انتخابی و ادراک دیداری در دانشآموزان دارای اختلال ریاضی شد. براین اساس آموزش مهارتهای حرکتی ظریف یک برنامة مداخلهای موثر برای کمک به دانشآموزان دارای اختلال ریاضی میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 403 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی افراد استثنایی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Psychology of Exceptional Individuals | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.32243.1774 | |
| dc.subject | مهارتهای حرکتی ظریف | fa_IR |
| dc.subject | توجه انتخابی | fa_IR |
| dc.subject | ادراک دیداری | fa_IR |
| dc.subject | اختلال ریاضی | fa_IR |
| dc.title | تاثیرآموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر توجه انتخابی و ادراک دیداری دانش-آموزان دارای اختلال ریاضی دوره اول ابتدایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، سبزوار، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد سبزوار، دانشگاه آزاد اسلامی، سبزوار، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 31 | |
| dc.citation.spage | 79 | |
| dc.citation.epage | 100 | |