نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیض آبادی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorناعمی, علی محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T02:00:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T02:00:18Z
dc.date.available1399-07-09T02:00:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T02:00:18Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-15en_US
dc.date.submitted1397-02-25fa_IR
dc.identifier.citationفیض آبادی, زهرا, ناعمی, علی محمد. (1397). تاثیرآموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر توجه انتخابی و ادراک دیداری دانش-آموزان دارای اختلال ریاضی دوره اول ابتدایی. روانشناسی افراد استثنایی, 8(31), 79-100. doi: 10.22054/jpe.2019.32243.1774fa_IR
dc.identifier.issn2252-0031
dc.identifier.issn2476-647X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.32243.1774
dc.identifier.urihttp://jpe.atu.ac.ir/article_9584.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/210728
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت‌های حرکتی ظریف بر توجه انتخابی و ادراک دیداری دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی دوره اول ابتدایی شهر سبزوار در سال 1396 انجام شد. این پژوهش، نیمه تجربی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. 34 نفر از دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی در دورة اول ابتدایی سبزوار به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و در دو گروه آزمایش(17 نفر) و گروه کنترل(17 نفر) جایگزین شدند. پرسشنامه‌های رنگ – کلمه استروپ (1935) و ادراک دیداری فراستیگ (1963) به عنوان پیش‌آزمون اجرا شد. دانش‌آموزان گروه آزمایشی 15جلسة 40 دقیقه‌ای( هر هفته دو جلسه) دربرنامة آموزش مهارت-های حرکتی ظریف شرکت کردند و آن‌گاه پس‌آزمون اجرا شد. داده‌ها با روش تحلیل کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که مهارت‌های حرکتی ظریف موجب افزایش توجه انتخابی و ادراک دیداری در دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی شد. براین اساس آموزش مهارت‌های حرکتی ظریف یک برنامة مداخله‌ای موثر برای کمک به دانش‌آموزان دارای اختلال ریاضی می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent403
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofروانشناسی افراد استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofPsychology of Exceptional Individualsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jpe.2019.32243.1774
dc.subjectمهارتهای حرکتی ظریفfa_IR
dc.subjectتوجه انتخابیfa_IR
dc.subjectادراک دیداریfa_IR
dc.subjectاختلال ریاضیfa_IR
dc.titleتاثیرآموزش مهارتهای حرکتی ظریف بر توجه انتخابی و ادراک دیداری دانش-آموزان دارای اختلال ریاضی دوره اول ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، سبزوار، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، واحد سبزوار، دانشگاه آزاد اسلامی، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue31
dc.citation.spage79
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد