مهارتهای اجتماعی، رضایت از زندگی و جایگاه مهار در دانشآموزان دارای نارسایی شنوایی، بینایی و عادی
(ندگان)پدیدآور
داودی, ایرانمزارعی کاسکانی, رقیهمهرابی زاده هنرمند, مهنازنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش مقایسه مهارتهای اجتماعی، رضایت از زندگی و جایگاه مهار در دانشآموزان دارای نارسایی شنوایی، نارسایی بینایی و عادی در مقطع راهنمایی و دبیرستان شهر اهواز بود. نمونه پژوهش حاضر 129 نفر، شامل 50 دانشآموز داراینارسایی شنوایی، 28 دانشآموز داراینارسایی بینایی و 51 دانشآموز عادی بود که با پر کردن پرسشنامههای مهارتهای اجتماعی، رضایت از زندگی و جایگاه مهار در این پژوهش شرکت کردند. طرح پژوهش علی-مقایسه ای بود و جهت آزمون فرضیهها از تحلیل واریانس چندمتغیری استفاده شد. یافتهها بیان گر این بود که بین سه گروه تفاوت معنیداری وجود دارد (001/0
کلید واژگان
رضایت از زندگیجایگاه مهار
مهارتهای اجتماعی
نارسایی شنوایی و نارسایی بینایی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمران استادیار گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمرانکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شهید چمران اهواز
استاد گروه روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز
شاپا
2252-00312476-647X




