مرور دوره 5, شماره 18 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حلمسئله اجتماعی بر بهبود رفتار سازگارانه و عمکرد تحصیلی دانشآموزان دختر باکمتوانیذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حل مسئله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر با کمتوانیذهنی دوره ابتدایی شهر قم انجام شد .روش این پژوهش، آزمایشی از نوع پیشآزمون ...
-
مقایسه تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه در بین دانشجویان با استعدادهای درخشان و عادی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)پژوهش حاضر با هدف مقایسه تصورات یادگیری وعادتهای مطالعه دانشجویان با استعداهای درخشان و دانشجویان عادیانجام شد. طرح پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود. جامعة آماری شامل همه دانشجویان با استعدادهای درخشان و عادی دانشگاه ...
-
اثر بازخورد تطبیقی- اجتماعی بر عملکرد تکلیف تولید نیرو در دختران با کمتوانی ذهنی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)هدف این پژوهش تعیین اثر بازخورد تطبیقی- اجتماعی براجرای تکلیف تولید نیرو در دختران با کمتوانیذهنی بود. روش پژوهش، آزمایشی با طرحپیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. از بین دانشآموزان دختر با کمتوانیذهنی
-
تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف انجام شد. روش پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. در این پژوهش 14 دانشآموز کمتوانذهنی ...
-
بررسی نقش عوامل فردی و خانوادگی در اختلال نارسایی توجه بیشفعالی: فراتحلیلی بر پژوهشهای انجام شده در ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)پژوهش حاضر به منظور انجام فراتحلیلی بر پژوهشهای انجام شده در زمینه عوامل فردی و خانوادگی مؤثر در اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی انجام شد. روش: بدین منظور 25 پژوهش جمعآوری و پس از ورود اطلاعات به نرم افزار CMA2و ...
-
نقش خودکارآمدی، تحول زبانی و مهارتهای اجتماعی در مشکلات رفتاری دانشآموزان کمتوانذهنی با رهیافت رگرسیون فازی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)مشکلات رفتاری دانشآموزان کمتوانذهنی یکی از عمدهترین مسائل جوامع بشری و از پیچیدهترین و دشوارترین مشکلات در کودکان و نوجوانان میباشد که تا سن بزرگسالی نیز باقی میماند. از سوی دیگر پژوهشهای مربوط به مشکلات رفتاری به ...
-
رابطه دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)بررسی عوامل مرتبط با منابع مقابلهای مادران کودکان استثنایی به علت در معرض تنیدگی بودن این افراد واجد اهمیت است. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران کودکان استثنایی بود. ...
-
تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای برانگیزش تحصیلی مفاهیم ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر پایه سوم ابتدایی با ناتوانی یادگیری ریاضی بود. به همین منظور با اجرای یک پژوهش آزمایشی از بین تمامی دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی ...



