نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorیعقوبی نژاد, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:53:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:53:08Z
dc.date.available1399-07-09T01:53:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:53:08Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-03en_US
dc.date.submitted1397-05-12fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, زهرا, یعقوبی نژاد, هادی. (1397). تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی ‏آ‏موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 7(16), 103-126. doi: 10.30479/jtpsol.2018.1541fa_IR
dc.identifier.issn2322-5394
dc.identifier.issn2676-3354
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2018.1541
dc.identifier.urihttp://jtpsol.journals.ikiu.ac.ir/article_1541.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208234
dc.description.abstractنظام خودهای انگیزشی زبان دوم جدیدترین مدل انگیزشی ارائه شده در حوزه زبان دوم است. یکی از مفاهیم بنیادین در این نظام به ظرفیت انگیزشی موجود در خودپنداره‏های شخص از خودش در جریان یادگیری یک زبان جدید اشاره می­کند. به­منظور واکاوی این ظرفیت انگیزشی، پژوهش حاضر به بررسی انگیزش گروهی از فارسی‏آموزان سطح مقدماتی و میانی در آغاز ترم تحصیلی (پیش از انجام تکالیف انگیزشی) و پایان ترم (پس از انجام تکالیف انگیزشی)، بر اساس پیشینه­ی زبانی و جنسیت آنان می­پردازد. بدین منظور 96 نفر از فارسی‏آ‏موزان چینی و عرب زبان در ابتدا و انتهای ترم به پرسش­نامه­ی نظام خودهای انگیزشی زبان دوم پاسخ دادند. نتایج تحقیق نشان داد در هر مرحله از جمع­آوری داده‏ها مؤلفه‏های موجود در این نظام (خودهای آرمانی، بایدی و تجربیات یادگیری) بازنمودهای متفاوتی داشتند. به علاوه، نتایج آزمون تی به ترتیب حاکی از وجود و عدم وجود تفاوت‏های معنادار بین نمرات فارسی‏آ‏موزان در برخی از این مؤلفه‏ها در سطوح مقدماتی و میانی بود. بخش دیگری از یافته‏های پژوهش حاضر بر وجود تفاوت‏های معنادار در خود بایدی فراگیران مرد و زن در هر دو مرحله پیش و پس‏آزمون صحه گذاشت. در پایان نتایج، تلویحات1 و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر ارائه گردید.fa_IR
dc.format.extent720
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.publisherImam Khomeini International Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Teaching Persian to Speakers of Other Languagesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2018.1541
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectخودپنداره‏ هاfa_IR
dc.subjectخود آرمانیfa_IR
dc.subjectخود بایدیfa_IR
dc.subjectتجربیات یادگیریfa_IR
dc.titleتأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی ‏آ‏موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار آموزش زبان فارسی- دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار آموزش زبان انگلیسی- دانشگاه کوثر بجنوردfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue16
dc.citation.spage103
dc.citation.epage126


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد