نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T01:53:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:53:07Z
dc.date.available1399-07-09T01:53:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:53:07Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-23en_US
dc.date.submitted1397-07-01fa_IR
dc.identifier.citation(1397). سخن سردبیر. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 7(16), 1-1. doi: 10.30479/jtpsol.2018.1859fa_IR
dc.identifier.issn2322-5394
dc.identifier.issn2676-3354
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2018.1859
dc.identifier.urihttp://jtpsol.journals.ikiu.ac.ir/article_1859.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208228
dc.description.abstractاز آغاز دهه­ی 90 رشد دانش آموزشکاوی زبان فارسی به غیرفارسی­زبانان آغاز شده است و شمار پژوهشگران و دانشگاهیانی که به­طور تخصصی صرفاً به این دانش می­پردازند، رو به فزونی گذاشته است. در این مدت، تلاش نشریه­ی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی­زبانان، سرعت بخشیدن به رشد این دانش در کشور و جهان بود. گام‌های بزرگی برداشتیم تا مقاله­هایی برگزیده شوند که به نوعی پاسخ‌گوی دلمشغولی­ها و دغدغه‌های ذهنی مدرسان در حوزه­ی آموزش زبان باشند. با یاری داوران صاحب‌نظر کوشیدیم تا بهترین دستاوردهای پژوهشی این حوزه را برگزینیم. در واقع، اولویت نخست نشریه بومی­سازی و توسعه­ی این دانش است. پژوهش‏ها باید بتوانند در این زمینه اثرگذار باشند و راهکارهایی علمی برای رفع کاستی‌های این حوزه، چه از لحاظ نظری و چه از لحاظ کاربردی، به کمک همگانی­ها و جهانی­های این دانش و با توجه به ویژگی­های زبان فارسی و نیازهای گوناگون فارسی­آموزان ارائه دهند. در این نشریه، در دسترس قراردادن و بازنمایی حاصل پژوهش­های غیرتکراری و هدفمند پژوهشگران با این هدف صورت می­گیرد که نیازهای دانش آموزشکاوی زبان فارسی هر چه سریع­تر برطرف گردند. در همین راستا، در شماره­ی 6 این نشریه دست خویش به سوی آموزشکاوان صاحب­نظر در آموزش زبان­ها برای گرفتن یاری دراز کردیم و برای نخستین بار، دستاوردهای پژوهشگران آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان را به زبان انگلیسی به چاپ رساندیم تا بیش از پیش در معرض دید پژوهشگران داخل و خارج از کشور قرار گیرد. با توجه به استقبال کم­نظیر محققان، تصمیم بر آن است تا دوباره شماره­ی دیگری از نشریه (شامل 12 مقاله) به پژوهش­های انجام شده در حوزه­ی آموزش زبان فارسی به زبان انگلیسی اختصاص یابد. از این رو، از همه­ی دوستداران و علاقمندان این حوزه دعوت می­گردد که پژوهش­های اصیل و بدیع خود را که با روش­های علمی شناخته­شده به انجام می­رسانند، برای آینده­ی نزدیک که به­زودی شماره­ی آن اعلام می­گردد، به این نشریه ارسال نمایند. امید است که به یاری شما فرهیختگان و پژوهشگران ارجمند بتوانیم دریچه­های نو به روی مطالعات دانش آموزشکاوی زبان فارسی بگشاییم و در ارتقای جایگاه علمی آن گام­های بلندی برداریم. امیررضا وکیلی‏ فرد آموزشکاو زبان فارسی سردبیرfa_IR
dc.format.extent98
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)fa_IR
dc.publisherImam Khomeini International Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Teaching Persian to Speakers of Other Languagesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30479/jtpsol.2018.1859
dc.titleسخن سردبیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume7
dc.citation.issue16
dc.citation.spage1
dc.citation.epage1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد